آیت‌الله مکارم شیرازی:

قتل عام مردم یمن در ماه‌های حرام نشانه بی‌توجهی آل سعود به قرآن است

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه سعودی‌ها به تلاوت و حفظ قرآن اکتفا کرده و از محتوا و مفاهیم قرآن غافلند گفت: بمباران شدن مردم یمن در ماه‌های حرام، نشانه بی توجهی به محتوای قرآن است.
کد خبر: ۹۰۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۷ - 05July 2016

قتل عام مردم یمن در ماه‌های حرام نشانه بی‌توجهی آل سعود به قرآن است

به گزارش گروه سایر رسانههای دفاع پرس،آیتالله مکارم شیرازی در دیدار رئیس و معاونان سازمان دارالقرآنالکریم گفت: ما در کنار انقلاب اسلامی ایران، یکسری کارهای جنبی داشتیم که واقعاً به اندازه انقلاب مهم است، یکی از کارهای جنبی، فعالیتهای قرآنی است. قبل از انقلاب قرآن محجور بود، طوری که اگر یک سخنران سخن خود را با بسم الله الرحمن الرحیم شروع میکرد خوشحال میشدیم، ولی اکنون جلسات و برنامههای قرآنی گسترش یافته و قرآن از عرصه بیرونی داخل زندگیها شده است.

وی با اشاره به اینکه تهاجم فرهنگی از سوی دشمن مخصوصاً در بخش فضای مجازی، نسل جوان ما را به مخاطره انداخته است و باید با تمرکز بر مسائل قرآنی پادزهری برای این هجمه ایجاد کرد افزود: گروهی را در فضای مجازی به نام روزهخواران به من نشان دادند که در آن افراد در ظهر ماه مبارک رمضان سفرهای تدارک دیده و مشغول روزهخواری بودند.

آیتالله مکارم شیرازی ضمن بیان برخی از آسیبهای فضای مجازی و سایتها گفت: دشمنان از یکسو به تمام مقدسات ما توهین میکنند و زشتترین سخنان را دربارۀ خدا و پیامبر و ائمه هدی (ع) و مسئولان نظام منتشر میکنند و از سوی دیگر اراذل و اوباش را تشویق به کارهای خلاف خود میکنند و سرانجام با برنامههای بسیار مستهجن نه تنها در امر حجاب بلکه در همه چیز برای از هم پاشیدن خانوادهها و تضعیف روحیه دشمنستیزی جوانان تلاش دارند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه در حال حاضر برای دشمن گزینه نظامی کارآمد و مؤثر نیست، بنابراین بر مسائل اقتصادی و فرهنگی متمرکز کرده است، گفت: اوضاع فعلی وخیم است و باید فعالیتهای مذهبی را گسترش داد، قرآن باید فراتر از تلاوت و قرائت برود و تا حد عمل به قرآن برسد.

صاحب تفسیر نمونه با اشاره به اینکه آن قدر که روی تلاوت و حفظ قرآن تأکید میشود، روی محتوا و مفاهیم تکیه نمیشود، تصریح کرد: قرآن درمان تمام دردهاست، بنابراین روی محتوا خیلی تأکید داشته باشیم؛ همان طور که شاهد هستید تمرکز عربستان بر روی حفظ و تلاوت است و از آن سو در ماه حرام شروع به بمباران کشورهای اسلامی میکنند و میبینیم که اصلاً با مفاهیم قرآن کاری ندارند.

یارانهها موضوع دیگری بود که آیتالله مکارم شیرازی به آن اشاره کرد و افزود: میدانید این سنگ بزرگی است که در چاه افکنده شده و باید عقلاء دست به دست هم دهند و آن را از چاه بیرون کشند و یارانهها مخصوص گروه آسیبپذیر و نیازمند جامعه شود و در شرایط فعلی متأسفانه مبالغ سنگینی هزینۀ افرادی میشود که به آن نیازی ندارد و کارهای تولیدی گرفتار مشکل میشود.

وی ضمن هشدار نسبت به زیادهخواهیهای آمریکا تصریح کرد: در مقابل زیادهخواهیهای آمریکا باید محکم ایستاد، اگر محکم نایستیم یک روز نوبت وسائل دفاعی ما میشود و خواهان تعطیلی آن هستند، روز دیگر مسأله حقوق بشر را بهانه میکنند و سرانجام به رسمیت شناختن اسرائیل را پیشنهاد خواهند کرد. آنها دائماً به دنبال بهانه هستند و همۀ بهانهها برای این است که ایران تبدیل به قدرتی در منطقه و در جهان شده است، دیگر این که میدانیم آمریکاییها بخش مهمی از تعهدات خود را عمل نکردهاند و باید مرتباً از آنها مطالبه کرد که اگر طلبکاری نکنیم بدهکار خواهیم شد.
منبع:تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار