ورود معترضان به کنگره؛

تظاهرات گسترده علیه نژادپرستی در امریکا/ 5 پلیس کشته شدند

هزاران نفر از مردم آمریکا در شهرهای مختلف این کشور در اعتراض به اقدامات نژادپرستانه پلیس آمریکا علیه سیاهپوستان به خیابان‌ها آمدند. معترضان وارد محوطه کنگره شدند. گزارش‌هایی درباره بمب‌گذاری در نقاط مختلف دالاس منتشر شده است.
کد خبر: ۹۰۵۱۲
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳ - 08July 2016

تظاهرات گسترده علیه نژادپرستی در امریکا/ 5 پلیس کشته شدند

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، درپی کشته شدن دستکم 2 سیاهپوست به دست نیروهای پلیس آمریکا در روزهای گذشته، مردم این کشور در اعتراض به اقدامات نژادپرستانه پلیس این کشور به خیابانها آمدند.

گزارشهای منتشر شده از آغاز موج جدیدی از اعتراضات در شهرهای آمریکا علیه کشتار سیاهپوستان به دست نیروهای پلیس این کشور حکایت دارد.

بنا بر گزارش «نیویورکتایمز»، رئیس پلیس شهر دالاس اعلام کرد در جریان این اعتراضات مردمی که پنجشنبه شب به وقت آمریکا برگزار شد، دستکم 5 افسر پلیس به ضرب گلوله تکتیراندازهای ناشناس کشته و 6 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

برخی گزارشها از احتمال بمبگذاری نیز حکایت دارد.

پلیس دالاس اعلام کرد در حال مذاکره با یکی از مظنونین هستند که میگوید چند بمب در نقاط مختلف این شهر جاسازی شده است.

مقامات سازمان هوانوردی دالاس از منع انجام پرواز در آسمان این شهر خبر دادند.

عصر چهارشنبه به وقت آمریکا، «فیلاندو کستایل»، مرد سیاهپوست 32 ساله که همراه نامزد و دختر 4 سالهاش در حال رانندگی در یکی از خیابانهای ایالت «مینهسوتا» بود، حین توقف در ترافیک مورد اصابت گلوله پلیس قرار گرفت و کشته شد. «آلتون استرلینگ» نیز سیاهپوستی دیگر بود که یک روز قبل از آن با گلوله افسران پلیس در ایالت «لوئیزیانا» آمریکا جان خود را از دست داد.

«باراک اوباما» رئیسجمهوری آمریکا اعلام کرد که تمامی مردم آمریکا باید از کشتار مکرر سیاهپوستان توسط افسران پلیس آمریکا نگران باشند.

اوباما در واکنش به این رخدادها اعلام کرد: «این فقط موضوع سیاه و سفید نیست. این موضوع تنها به لاتینتبارها مربوط نمیشود. این موضوعی است که به آمریکا مربوط میشود و همه ما باید به آن توجه کنیم. همه انسانهای منصف باید نگران این قضیه باشند».

شبکههای تلویزیونی آمریکا در حال پخش گزارشهای مربوط به ناآرامیهای دیشب در شهرهای مختلف این کشور هستند.

براساس این گزارش ها در واشنگتن نزدیک به هزار نفر برای اعتراض به این اقدامات نژادپرستانه پلیس آمریکا به خیابانها آمده و حفاظ اطراف ساختمان کنگره آمریکا را شکسته و وارد محوطه کنگره شدند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار