اردوغان:

ناتو باید برای مبارزه با تروریسم بیشتر تلاش کند

رئیس جمهور ترکیه ضمن درخواست از اعضای ناتو برای فراموش نکردن این کشور، خواستار اقدامات بیشتر این سازمان جهت مبارزه با تروریسم جهانی شد.
کد خبر: ۹۰۵۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲ - 08July 2016

ناتو باید برای مبارزه با تروریسم بیشتر تلاش کند

به گزارش گروه بین الملل  دفاع پرس،  «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه از سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) درخواست کرد که برای مبارزه با خطر تروریسم جهانی اقدامات بیشتری انجام دهد و خودش را بهروز کند.

اردوغان ساعات پایانی پنجشنبه و قبل از ترک ترکیه به مقصد لهستان برای شرکت در نشست ناتو، به خبرنگاران گفت که به سران کشورهای عضو ناتو فشار میآورد تا اقدامات موثرتر و بیشتری را برای مقابله با حملات شبهنظامیان مانند انتحاریهای سهگانه که 45 را نفر در فرودگاه استانبول به کام مرگ کشاند، انجام دهند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» وی گفت: «همانگونه که از حملات تروریستها در استانبول، بعد عراق و سپس عربستان سعودی شاهد بودیم، امنیت بینالمللی هرچه بیشتر شکننده میشود.»

رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه مفهوم تهدیدات امنیتی دچار تغییرات جدی شده است، افزود: «در این فرایند، ناتو باید فعالتر شده و خود را در برابر تهدیدات امنیتی جدید بهروز کند.»

اردوغان با بیان اینکه انفجارهای استانبول مرگبارترین حمله داعش بوده، ادامه داد: «بعنوان یک کشور عضو ناتو میخواهیم که دیگر اعضا، ترکیه را فراموش نکنند.»

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار