سفیر تهران در آنکارا در دیدار با رئیس سازمان دیانت ترکیه:

چشم‌انداز مناسب همکاری‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی ایران و ترکیه وجود دارد

سفیر جمهوری اسلامی ایران در آنکارا در دیدار با محمد گورمز، رئیس سازمان دیانت ترکیه ضمن تبریک عید سعید فطر مهم‌ترین مسائل مورد علاقه میان دو کشور را مورد تبادل نظر قرار داد.
کد خبر: ۹۰۶۸۷
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱ - 09July 2016

چشم‌انداز مناسب همکاری‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی ایران و ترکیه وجود دارد

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، طاهریان، سفیر ایران در آنکارا در این ملاقات با ارائه گزارشی در مورد روند رو به رشد مناسبات دوجانبه میان ایران و ترکیه اظهار کرد: روند تعامل و همکاری های سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی میان دو کشور از چشم انداز مناسبی برخوردار است.

طاهریان با اشاره به اراده مقامات عالی دو کشور برای توسعه مبادلات اقتصادی گفت: روسای جمهوری ایران و ترکیه چشم انداز 30 میلیارد دلاری را برای ارتقاء حجم مبادلات هدف گذاری کرده اند. بر این اساس موظف هستیم درجهت تحقق این اراده روشن تلاش کنیم.

سفیر ایران با اشاره حوادث تروریستی اخیر در ترکیه، عراق و سوریه گفت : امنیت منطقه و بویژه امنیت ترکیه برای ایران مهم است. تروریست ها همه حریم ها را شکسته و خط قرمزی باقی نمانده است.

طاهریان با تاکید بر اهمیت همکاری های مشترک بویژه مبارزه با تروریسم افزود: مبارزه ثمربخش با تروریسم و پدیده افراط ، از طریق ایجاد وحدت میان کشور های اسلامی میسر می گردد و در این میان نقش ایران و ترکیه برجسته و حائز اهمیت است.

محمت گورمز رئیس سازمان دیانت ترکیه در این ملاقات با تاکید بر اهمیت ارتقای سطح مناسبات و همکاری مشترک بین ایران و ترکیه ، تصریح کرد: ما می توانیم با همکاری و هم افزایی مشترک در جهت خروج خاورمیانه و دنیای اسلام از بحران کنونی و برقراری صلح و ثبات منطقه مشارکت کنیم.

رئیس سازمان دیانت ترکیه با تاکید بر اهمیت مبارزه با تروریسم و پدیده شوم افراط و برقراری اتحاد در جهان اسلام افزود : از هیچ کوششی برای توسعه اخوت میان امت اسلامی در منطقه فروگذار نخواهد کرد.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار