ابوالقاسم حبیبی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

قداست دفاع را در لایه‌های پنهان نقش زن بیابید

مسئول شرکت "رایان طلیعه" گفت: در همه جای دنیا جنگی که صورت می‌گیرد یک نفر حمله و طرف دیگر دفاع می‌کند اما جوانان ما باید بدانند چرا دفاع ما "مقدس" شد و چرا ما به آن "جنگ" نمی‌گوییم. اگر به لایه‌های پنهان جنگ تحمیلی از جمله نقش زنان بپردازیم، متوجه مقدس بودن آن خواهیم شد.
کد خبر: ۹۰۸۵۶
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱ - 11July 2016

قداست دفاع را در لایه‌های پنهان نقش زن بیابید

ابوالقاسم حبیبی، مسئول شرکت "رایان طلیعه" در گفتوگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس اظهار کرد: از سال 85 این شرکت با هدف ترویج فرهنگ و ادبیات دفاع مقدس شروع به کار کرد. این موسسه خصوصی بوده و حمایت مالی ندارد؛ اما در این شرایط سخت بالغ بر 40 عنوان نرمافزار تولید کردیم.

وی که کارنامه درخشانی در حفظ و نگهداری آثار دفاع مقدس دارد، ادامه داد: نرمافزارهای "سفرنامه عشق"، "از هزاران هزار"، "زن در دفاع مقدس"، "تاریخ یک افتخار" و نرمافزار اندروید "روزشمار دفاع مقدس" را تهیه و بهصورت رایگان در کافه بازار برای علاقهمندان عرضه کردهایم.

حبیبی تصریح کرد: ادبیات و فرهنگ دفاع مقدس را امروز باید با زبان جوانان وارد جامعه کنیم. لذا بسترش در جامعه است. اگر برخی از جوانان ما با فرهنگ دفاع مقدس بیگانه هستند مشکل از ماست که نتوانستیم با زبان روز این فرهنگ را به نسل امروز منتقل کنیم. زمانی که خوراک فکری جوانان را تامین نکنیم بیگانگان فرهنگشان را به جوانان ما قالب میکنند. با چنین شرایطی بر خودمان تکلیف میدانیم که با همان روحیه بسیجی، امروز در جبهه حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس قدم برداریم.

مسئول شرکت "رایان طلیعه" با اشاره به نقش زنان در دفاع مقدس گفت: در دوران جنگ مراکزی را درست کرده بودند که آش عرضه میشد و پول بهدست آمده از فروش آن را برای کمک به جبهه اختصاص میدادند. فقط فروش آش نبود، صنایع دستی و موارد مشابه دیگری هم بود. اگر نقش زنان را در دفاع مقدس بخواهیم لیست کنیم، بسیار زیاد است.

وی ادامه داد: در سال 89- 88 نرمافزاری را تحت عنوان "زن و دفاع مقدس" تهیه کردیم که در آن 7 هزار شهید زن دفاع مقدس معرفی شدند. آن نرم افزار در دو نسخه منتشر شد. در حال حاضر نسخه اندروید و اپلیکیشن آن هم آماده است که علاقهمندان میتوانند در سایت کافه بازار دانلود کنند.

مسئول شرکت "رایان طلیعه" با بیان این مطلب که در دوران جنگ تحمیلی بهداری نقش بسزایی داشت، اظهار کرد: برای نخستین بار در دنیا این اتفاق رخ داد که بیمارستان را به جبهه آوردیم. ما یک بیمارستان کامل از جمله اتاق عمل در جبهه داشتیم. این که روند چگونه بود و چه اتفاقاتی در آن رخ داد، اسناد جنگ است. در همه جای دنیا جنگی که صورت میگیرد یک نفر حمله و طرف دیگر دفاع میکند؛ اما جوانان ما باید بدانند چرا دفاع ما "مقدس" شد و چرا ما به آن "جنگ" نمیگوییم. اگر به لایههای پنهان جنگ از جمله نقش زنان بپردازیم، متوجه مقدس بودن آن خواهیم شد.

حبیبی در پایان بیان کرد: موسسه رایان طلیعه بررسی نقش زنان در دفاع مقدس، جمعآوری اطلاعات و ترویج آن را یکی از وظایف خود میداند. در بانک اطلاعات و نرم افزار "زن و دفاع مقدس" به موضوعاتی همچون "بررسی نقش زنان در بهداری رزمی"، "بررسی اصناف زنان در دفاع مقدس"، "بررسی نقش زنان در ستادهای پشتیبانی جنگ"، "بررسی نقش زنان در مقابله با منافقین و گروهکها" و "بررسی نقش زنان از نگاه فرماندهان دوران دفاع مقدس" و... پرداخته شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار