شیخ نبیل قاووق:

عربستان سعودی خطری برای آینده امت اسلام است

یک مقام ارشد حزب‌الله لبنان با اشاره به خاستگاه تفکر تکفیری در عربستان و فتواهای حمایت از تکفیری‌ها، حاکمیت این کشور را خطری برای آینده امت اسلام توصیف کرد.
کد خبر: ۹۰۸۸۳
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳ - 11July 2016

عربستان سعودی خطری برای آینده امت اسلام است

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس به نقل از پایگاه خبری العهد لبنان، شیخ نبیل قاووق نایب رئیس شورای اجرایی حزبالله لبنان اظهار داشت: منشأ تفکر تکفیری که اجازه ریختن خون و آبرو و نابودی اموال مردم را میدهد، عربستان سعودی است. رژیم عربستان از تکفیریها حمایت کرده و آنها را پرورش میدهد.

این مقام ارشد حزبالله لبنان تأکید کرد که رژیم سعودی با فتواها و حمایتهای خود از تروریستها خطری برای آینده امت اسلام به شمار میرود و فتواهای تکفیری که همه روزه باعث کشتار مردم میشود، از تمامی انفجارهایی که در گوشه و کنار منطقه صورت میگیرد، خطرناکتر است.

وی که در منطقه الغازیه سخنرانی میکرد، ابراز داشت: تمامی پایتختهای جهان اسلام در معرض هدف و در دایره این خطر قرار دارند، غیر از دشمن صهیونیستی که حتی یک گلوله به سمت آن شلیک نشده است. این خدمت استراتژیک [از سوی سعودیها] برای رژیم صهیونیستی کافی است.

وی با اشاره به اینکه سلاح مورد استفاده تروریستها ساخت رژیم صهیونیستی است، تأکید کرد که دشمن امروز به تروریستها سلاح و غذا و دارو میدهد و مجروحان آنها را در بیمارستانهای خود میپذیرد.

شیخ قاووق افزود: فتواهای تکفیر همچنان رژیم صهیونیستی و ارتش آن را بیطرف نگه داشته و در عین حال خون و آبروی تمام مسلمانانی که در کنار این رژیم نیستند را مباح شمرده است. بهترین دلیل بر این مدعا کشتار الکراده در عراق است که صدها کودک و زن و پیر مرد و جوان از اهل تسنن و شیعیان در آن قربانی شدند. این جنایت قبل از اینکه جنایتی ضد انسانی باشد، تجاوزی بر ضد اسلام و مبنایی برای تحریف و گمراهی جامعه و خطری برای امت اسلام است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار