نماینده ولی فقیه در استان البرز تأکید کرد؛

ضرورت توجه به فعالیت در حوزه کودکان و ترویج فرهنگ دفاع مقدس

نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: گسست بین نسلی را باید از بین برد و نسل جدید را با مسئله دفاع مقدس که یک جریان بسیار مهم در تاریخ ایران است، آشنا کرد.
کد خبر: ۹۰۹۳۱
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۸ - 12July 2016

ضرورت توجه به فعالیت در حوزه کودکان و ترویج فرهنگ دفاع مقدس

به گزارش دفاع پرس از البرز، آیتالله سید محمدمهدی حسینی همدانی در دیدار مدیران اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان ضمن تقدیر از فعالیتهای صورت گرفته در اداره کل حفظ آثار استان البرز، گفت: گسست بین نسلی را باید از بین برد و نسل جدید را با مسئله دفاع مقدس که یک جریان بسیار مهم در تاریخ ایران است، آشنا کرد. در یک مقطعی از زمان عدهای از انسانها با ایمان کامل و عزم جدی، لبیکگویان داخل عرصهای شدند و تا پای جان از آن دفاع کردند و در این راه آثاری را از خود برای امروز و نسل فردا باقی گذاشتند. اگر به این مهم خوب پرداخت نشود ظلم بزرگی به تاریخ و اجتماع شده و مهمتر از آن اینکه باید با ظرافت بسیار خوبی به آن پرداخته شود.

وی در ادامه بیان داشت: الحمدالله فعالیتهای اثرگذاری تا کنون در استان توسط این اداره کل صورت گرفته و فعالیتهای مناسبی در عرصههای مختلف دفاع مقدس پایهگذاری شده است. رمانها، تئاترها و فیلمهایی که در این اداره کل تولید شده، خوب است؛ اما هر چه این کارها هنریتر شود ماندگارتر خواهد شد و عمیقتر در جان افراد خواهد نشست. اگر چه زمانی هم میرسد که ناچار میشویم دانشنامهای هم داشته باشیم؛ اما آن کتابخانهای و مرجع است و در محل خود قرار میگیرد. مسئلهای که باعث میشود نسل بعدی با موضوع دفاع مقدس درگیر و آن روحیه در ایشان زنده شود، کارهای هنری و فرهنگی است، این کارها بسیار اثرگذار است.

نماینده ولی فقیه در استان البرز تصریح کرد: سعی کنید این اثرگذاری را برای کودکان و نوجوانان برنامهریزی کنید؛ بهعنوان مثال کتابهایی که برای شهدا نگارش میشود را در دو سطح تدوین کنید. یک سطح برای عموم مردم و یک سطح برای کودکان و نوجوانان، هرچه این مهم توسعه پیدا کند، این اثرگذاری عمیقتر میشود.

در ادامه این دیدار، سردار سرتیپ دوم پاسدار ابوالفضل اسلامی، مدیرکل اداره حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان البرز به بیان گزارش کار صورت گرفته در این اداره کل پرداخت و ضمن بیان برنامههای آتی افزود: تلاشهای بسیاری در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع مقدس در سطح استان تا کنون صورت گرفته و تلاش داریم هرچه زودتر مرکز فرهنگی دفاع مقدس (باغ موزه دفاع مقدس استان البرز) را راه اندازی و نحوه عمل به این برنامهها را مدونتر کنیم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار