منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو میزبان 9 سفیر کشورهای آسیای شرقی و اقیانوسیه

سفیران 9 کشور آسیای شرقی و اقیانوسیه از امروز دوشنبه برای شرکت در همایش ، دیدار از منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو در شمال آذربایجان غربی و گفت و گو با مقامات آن وارد این شهر شدند.
کد خبر: ۹۰۹۹۶
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۰ - 11July 2016

منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو میزبان 9 سفیر کشورهای آسیای شرقی و اقیانوسیه

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، سفیران کشور آسیای شرقی و اقیانوسیه به همراه ابراهیم رحیم پور معاون شرق آسیا و اقیانوسیه وزیر امور خارجه و هیات های تجاری فردا در همایش اقتصادی و سرمایه گذاری آذربایجان غربی در منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو شرکت می کنند.

در این نشست اقتصادی، سفیران کشورهای کره شمالی، کره جنوبی، فیلیپین، برونئی، اندونزی، چین، ویتنام، زلاندنو و تایلند به همراه مسئولان وزارت امور خارجه ایران شرکت دارند.

آشنایی با ظرفیت های اقتصادی این استان، بازدید از فرودگاه بین المللی، مناطق گردشگری، پروژه های اقتصادی و دیدار و گفت وگو با مدیرعامل منطقه آزاد تجاری ماکو از جمله برنامه های سفیران کشورهای خارجی در منطقه است.

همچنین در این نشست گفت و گوهایی برای جذب سرمایه گذار خارجی در منطقه آزاد تجاری ماکو صورت می گیرد تا طرح های پیش بینی شده در این منطقه به مرحله اجرا در آید.

پس از نشست مشترک در منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو، عصر فردا نیز نشستی به میزبانی مسئولان استان آذربایجان غربی و با حضور سفیران این 9 کشور در ارومیه برگزار می شود.

منطقه آزاد ماکو با پنج هزار کیلومتر مربع وسعت، بزرگترین منطقه تجاری و صنعتی کشور است که در راستای اهداف اقتصادی در 24 مرداد ماه سال 1389 تصویب شد.

بر اساس لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی، کلیه فعالیت های موضوع قانون چگونگی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی جمهوری اسلامی ایران مصوب 1372 و اصلاحات بعدی آن در منطقه آزاد ماکو مجاز است.

احداث فرودگاه بین المللی و خط راه آهن برای اتصال به راه آهن سراسری ایران و کشورهای ترکیه و آذربایجان یکی از مهمترین برنامه های توسعهٔ منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو است.

گفتنی است که منطقه آزاد ماکو در 285 کیلومتری شمال ارومیه مرکز استان آذربایجان غربی واقع است.

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار