اسد:

رفتار دولت با ملت شفاف باشد

رئیس جمهوری سوریه گفت: دولت جدید باید با شفافیت با شهروندان رفتار کند و آن ها را در جریان تلاش ها بگذارد.
کد خبر: ۹۱۰۰۸
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۵ - 11July 2016

رفتار دولت با ملت شفاف باشد

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه روز دوشنبه پس از ادای سوگند اعضای کابینه جدید سوریه افزود: با توجه به شرایط دشوار کنونی کشور و انتظاراتی که شهروندان از دولت جدید دارند، تیم جدید مسئولیت سنگین تری دارند که نیازمند تلاش بیشتر است.

وی اضافه کرد: دولت باید شهروندان را در جریان تلاش های خود بگذارد هرچند که نتایج کسب شده کمتر از سطح انتظار شهروندان باشد.

اسد با تاکید بر ضرورت ارتباط مسئولان با شهروندان بیان کرد: این کارباید از طریق دفتر و یا حضور میدانی انجام شود زیرا ارتباط نزدیک با شهروندان این امکان را به ما می دهد که دردها و رنج های ملت را از نزدیک لمس کنیم و از نیازهای آن ها آگاه شویم.

وی اظهارکرد: از طریق ارتباط با مردم می توان واکنش شهروندان به فعالیت و تلاش های وزیر و یا تصمیم های وی را نیز رصد کرد.

رئیس جمهوری سوریه گفت: بازدید میدانی و حضوری نیز نباید به تبلیغات رسانه ای و یا جایگزینی برای وظایف اصلی و روزانه وزیران تبدیل شود.

اسد افزود: رسانه های ملی نیز به جای تبدیل شدن به سخنگوی دولت باید مسایل مربوط به شهروندان را مورد توجه قرار دهند زیرا در این صورت است که به افزایش جایگاه مردمی حکومت کمک می کنند.

وی بیان کرد: وضعیت معیشتی شهروندان باید از اولویت های دولت باشد و مهمترین گام دراین باره کنترل قیمت ها، حفظ ارزش پول ملی، حفظ سرمایه کشور ازطریق واردات برنامه ریزی شده، تشویق صادرات، حمایت از صنایع کوچک و متوسط، عدالت در گرفتن مالیات از دوبخش عمومی و خصوصی، صرفه جویی در هزینه ها، حمایت از کالاهای اساسی و رساندن آن به نیازمندان است.

اسد بر حمایت خانواده شهدا و مجروحان ارتش و نیروهای مسلح با تکیه بر طرح های توانمند سازی تا بازگشت آن ها به زندگی عادی تاکید کرد.

نخست وزیری و دیگر وزارتخانه ها باید یک سازوکار روشن و مشخص در ارتباط با یکدیگر و با دیگر نهادهای کشور مانند مجلس داشته باشند.

روابط میان وزارتخانه ها و مجلس باید به گونه ای باشد که نه وزیری از بازخواست درامان باشد و نه نمایندگان مجلس، براساس انگیزه های شخصی وزیران را استیضاح کنند.

ایجاد یک ساختار روشن برای فعالیت های وزارتخانه ها و تعامل با رسانه ها می تواند نقش مهمی در جلوگیری از فساد داشته باشد و به دستگاه های نظارتی و قضایی این امکان را می دهد که بدون چشم پوشی و استثناء با فاسدان برخورد کنند.

اعضای کابینه جدید سوریه روز دوشنبه در مقابل بشار اسد رئیس جمهوری این کشور سوگند یاد کردند.

بشار اسد رئیس جمهوری سوریه روز یکشنبه 13 تیرماه کابینه جدید این کشور را به ریاست عماد محمد دیب خمیس معرفی کرده بود.

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار