وزیر خارجه ایتالیا:

تحقق اهداف از سرگیری مذاکرات سوریه به شرایط متفاوتی بستگی دارد

«پائولو جنتیلونی»، در کنفرانس خبری مشترک با رئیس کمیته عالی مذاکرات گروه های مخالف دولت سوریه گفت: تحقق اهداف از سرگیری مذاکرات سوریه قبل از ماه سپتامبر به شرایط متفاوتی بستگی دارد.
کد خبر: ۹۱۰۱۰
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۲ - 11July 2016

تحقق اهداف از سرگیری مذاکرات سوریه به شرایط متفاوتی بستگی دارد

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، 'پائولو جنتیلونی' در این کنفرانس خبری با 'ریاض حجاب' که در محل وزارت امور خارجه در رم برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: اگر آمریکا و روسیه بتوانند برای متوقف کردن بمباران ها و محاصره حلب در هفته های آینده گامی به جلو بر دارند، این گام از سرگیری مذاکرات را میسرتر خواهد کرد.

وی اظهارکرد: ما دو هدف را دنبال می کنیم که نخست ایجاد شرایط لازم برای ازسرگیری مذاکرات و دوم تحکیم آتش بس است.

او تصریح کرد : پیش زمینه ها ساده و روشن هستند و نیاز به راه حل سیاسی و مذاکرات است.

رئیس دیپلماسی ایتالیا گفت: باید بدون پیش شرط و درعین حال با این اطمینان که در آینده سوریه اسد جایی ندارد، به مذاکرات برسیم.

'جنتیلونی' ادامه داد: گفتن این مطالب ساده است ولی یافتن راه های دیپلماتیک چالشی است که جامعه بین المللی، آمریکا، روسیه و همچنین سایر کشورهای اروپایی و جهان عرب پیش رو دارند.

'ریاض حجاب' رئیس کمیته عالی مذاکرات گروه های مخالف دولت سوریه نیز در این کنفرانس خبری اظهار کرد : ما خواستار دور جدیدی از مذاکرات بوده و قصد بازگشت به میز مذاکرات را داریم اما برای این مهم، نیاز به فضایی مساعد وجود دارد که همان اجرای قطعنامه های بین المللی است.

وی افزود: برای مثال در مواد 12، 13 و 14 قطعنامه 2254 مقرر شده محاصره شهرها برداشته و زندانیان آزاد شوند، ولی دولت سوریه نه تنها هیچ زندانی را آزاد نکرده، بلکه هزاران شهروند جدید نیز به شمار زندانیان افزوده شده اند.

او با اشاره به این که حلب همچنان تحت محاصره قرار دارد و در سه روز اخیر صدها نفر مجروح شده اند، گفت: اگر قرار است طرفین به میز مذاکرات بازگردند، نیاز به 'پلت فرم' امنیتی و دستور کاری روشن و مشخص وجود دارد.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار