در اولین واکنش به معرفی اش به عنوان نخست وزیر آینده انگلیس؛

'ترزا می' وعده انگلیسی متحد و بهتری را در دوران نخست وزیری اش داد

'ترزا می' عصر روز دوشنبه در سخنانی ضمن ابراز خرسندی از برگزیده شدنش به عنوان رهبر آینده حزب محافظه کار و نخست وزیر جدید انگلیس وعده داد که ضمن پیش بردن مذاکرات با اتحادیه اروپا در مورد برگزیت، در دوران حکومتش کشوری متحد و بهتری را بنا کند.
کد خبر: ۹۱۰۱۳
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۵ - 11July 2016

'ترزا می' وعده انگلیسی متحد و بهتری را در دوران نخست وزیری اش داد

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، 'ترزا می' در سخنانی در جمع خبرنگاران در مقابل ساختمان پارلمان گفت: « مفتخرم که حزب محافظه کار من را برای ریاست حزب برگزیده است. و از نامزدهایی که ما را در دوره تبلیغات انتخاباتی همراهی کردند و از 'اندریا لدسام ' به خاطر فروتنی اش که امروز نشان داد، تشکر می کنم.

'ترزا می' وزیر کشور کنونی انگلیس همچنین از دیوید کامرون به خاطر لیاقتش در مقام ریاست حزب و نخست وزیری قدردانی کرد.

وی افزود: در طول کارزار تبلیغاتی برای رهبری حزب محافظه کار سه چیز را سرلوحه کارم قرار دادم که نخستین آن تاکید بر نیاز به وجود رهبری قدرتمند است که بتواند کشور را در شرایط سخت سیاسی و اقتصادی رو به جلو پیش ببرد.

ترزا می اضافه کرد: موارد دیگر نیاز به گفت وگو بر سر بهترین توافق ممکن برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و نیز ارائه نقشی نو برای انگلیس در دنیا، بود.

وی افزود: باید کشور را متحد سازیم، ضمن اینکه به چشم اندازی تازه، قوی و مثبت برای آینده کشور نیاز داریم. چشم اندازی از کشوری که نه فقط برای طبقه مرفه بلکه برای همه اقشار دل می سوزاند. زیرا قرار است به مردم کشور اختیار بیشتری در مدیریت کردن زندگی شان بدهیم. و بدین ترتیب انگلیس بهتری را بنا خواهیم کرد.»

دیوید کامرون رهبر حزب محافظه کار و نخست وزیر انگلیس روز دوشنبه به دنبال کناره گیری آندریا لدسام از رقابت حزب محفاظه کار، در سخنانی ضمن حمایت صریح از 'ترزا می' گفت پس از تسلیم کردن استعفایش به ملکه الیزابت در روز چهارشنبه، 'ترزا می' ( چهارشنبه شب ) به عنوان جانشینش، معرفی می شود.

کامرون با بیان اینکه از اینکه 'ترزا می ' جانشینش می شود 'خوشحال است ' گفت: ' ترزا می' فردی قوی و شایسته ' است.

نخست وزیر انگلیس افزود:' 'ترزا می' قادر به رهبری کشور در سال های در پیش رو بوده و موردحمایت کامل من است.'

وی با اشاره به کناره گیری لدسام از رقابت رهبری حزب محافظه کار گفت: با توجه با تغییرات صورت گرفته، ما نیازی به طی کردن فرایند انتخاب رهبری ندارم و به همین دلیل من روز سه شنبه برای آخرین بار ریاست نشست کابینه را بر عهده خواهم داشت.

کمیته 1922 حزب محافظه کار، ناظر بر فرآیند انتخاب رهبری این حزب است، بعد از اظهارات لدسام اعلام کرده که 'ترزا می' وزیر کشور انگلیس، تنها نامزد ریاست حزب است و به زودی به عنوان نخست وزیر جدید معرفی می شود.

'گراهام برادی'، رییس این کمیته بعد از اعلام کناره گیری لدسام گفت: کمیته اجرایی حزب محافظه کار به زودی تشکیل جلسه داده و رسما 'ترزا می' را با توجه به اینکه تنها نامزد رهبری است، به عنوان رهبر جدید این حزب معرفی خواهد کرد.

وی گفت: با توجه به اینکه ترزا می تنها نامزد شمرده می شود نیازی به برگزاری انتخابات درون حزبی وجود ندارد.

درصورتی که لدسام انصرافش غیرمنتظره اش را اعلام نمی کرد، این اعضای حزب محافظه کار بودند که تا اکتبر آینده فرصت داشتند که از میان این دو نامزد، فردی را به عنوان جانشین دیوید کامرون انتخاب کنند.

بدین ترتیب برای دومین بار در تاریخ انگلیس (پس از مارگارت تاچر) یک زن دیگر به عنوان نخست وزیر انگلیس برگزیده خواهد شد.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار