خبرگزاری فرانسه؛

دادگاه لاهه قرار منع تعقیب «مصطفی بدرالدین» را صادر کرد

دادگاه بین‌المللی لاهه دستور منع تعقیب شهید مصطفی بدرالدین، فرمانده شهید «حزب‌الله» لبنان، که به عنوان یکی از متهمان ترور «رفیق الحریری» مطرح بود را صادر کرد.
کد خبر: ۹۱۰۲۵
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۴ - 12July 2016

دادگاه لاهه قرار منع تعقیب «مصطفی بدرالدین» را صادر کرد

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس به نقل از خبرگزاری فرانسه، دادگاه بازنگری ویژه لبنان، روز دوشنبه اعلام کرد که محاکمه مصطفی بدرالدین، مسئول نظامی حزبالله لبنان، که به مشارکت در ترور رفیق الحریری، نخستوزیر پیشین این کشور متهم بود را صادر کرد.

دادگاه ویژه لبنان این تصمیم را پس از بهدست آوردن اطلاعات موثقی درباره شهادت بدرالدین در ماه مه در سوریه، اتخاذ کرد.

بخش استیناف این دادگاه در بیانیهای اعلام کرد «بیشتر قضات این دادگاه تأکید کردهاند که شواهد و دلایل کافی وجود دارد که کشته شدن مصطفی بدرالدین را مورد تأیید قرار میدهند.»

این دادگاه، ماه ژوئن تصمیم گرفته بود محاکمه بدرالدین را تا هنگام دستیابی به اطلاعات بیشتر از جانب مقامهای لبنانی در ارتباط با کشته شدن این فرمانده نظامی حزبالله ادامه دهد.

حزبالله اعلام کرده بود، سید مصطفی بدرالدین در تاریخ 12 ماه می در محلی در نزدیکی فرودگاه دمشق به شهادت رسید. حزبالله گروههای افراطی را مسئول مرگ این فرمانده نظامی خود اعلام کرده است.

رفیق الحریری درجریان انفجار یک خودروی بمبگذاری شده درمسیر کاروان همراهش کشته شد. این انفجار همچنین منجر به کشته شدن 22تن دیگر شد.

در آوریل سال 2011 میلادی، دادگاه بینالمللی ویژه لبنان مصطفی بدرالدین را با افراد دیگری متهم به دست داشتن در ترور رفیق الحریری کرد و حزبالله لبنان به طور قاطع این اتهام را رد کرد.

نظر شما
پربیننده ها