روزنامه واشینگتن پست اعلام کرد؛

تداوم فروش بمب‌های خوشه‌ای به عربستان از سوی آمریکا

روزنامه «واشینگتن پست» آمریکا در قالب گزارشی از تداوم فروش بمب‌های خوشه‌ای به عربستان برای کشتن مردم بی‌گناه یمن از سوی آمریکا پرده برداشت.
کد خبر: ۹۱۰۳۷
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶ - 12July 2016

تداوم فروش بمب‌های خوشه‌ای به عربستان از سوی آمریکا

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، روزنامه آمریکایی «واشینگتن پست» اعلام کرد که اخیرا کنگره آمریکا به شرط اینکه نام سازنده بمب خوشهای بر روی آن حک نشود، از ادامه فروش این نوع بمب ممنوعه بینالمللی به عربستان موافقت کردهاست.

روزنامه «واشینگتن پست» طی گزارشی با عنوان «بمبهای خوشهای آمریکا زندگی را در صنعاء نابود میکند» شهادت برخی از قربانیان بمبهای ساخت آمریکا در یمن و خانوادههای آنها را منتشر کرده و به میزان نفرت مردم یمن از آمریکا که نقش آرام و کشندهای را علیه هزاران یمنی از جمله زنان و کودکان ایفا میکند، اشاره کرده است.

این روزنامه در گزارش خود آوردهاست که آمریکا جنگندهها و تسلیحاتی را به ارزش میلیاردها دلار به عربستان فروخته و ضمن حمایت اطلاعاتی از این کشور، جنگندههای آنرا نیز در آسمان سوختگیری میکند.

این روزنامه در ادامه با اعلام اینکه انتقاد از آمریکا به دلیل مشارکت در جنگ علیه یمن به صورت مستمر رو به افزایش است، نوشت: برخی نمایندگان آمریکا و سازمان آمریکایی «دیدهبان حقوق بشر» نیز ممنوعیت فروش تسلیحات ممنوعه به عربستان سعودی را خواستار شدهاند.

در گزارش روزنامه واشینگتن پست آمدهاست، جنایت «مستباء» که یکی از محلههای صنعا پایتخت یمن میباشد، در نتیجه بکارگیری بمب خوشهای ساخت آمریکا از نوع «CBU-58 A\B» است. این بمب در کارخانه مهماتسازی «میلان» در ایالت «تنسی» ساخته شده و حاوی 650 بمب است.

سازمان دیدهبان حقوق بشر ائتلاف متجاوز به یمن را که عربستان رهبری آن را برعهده دارد، به کشتار مردم یمن با استفاده از بمبهای خوشهای ساخت آمریکا و انگلیس و بمباران مناطق مسکونی در یمن متهم کرده است.

لازم به ذکر است؛ عربستان سعودی ضمن ائتلاف با برخی کشورهای عربی منطقه از ششم فروردین 94 حملات گسترده علیه یمن را کلید زد تا از این طریق بتواند «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن را به قدرت بازگرداند؛ که هنوز بعد از گذشت 15 ماه هیچکدام از اهداف اعلامی این کشور به فضل استقامت و پایداری ملت مجاهد یمن محقق نشدهاست.

در جریان تجاوز ائتلاف سعودی به یمن دستکم شش هزار و 400 نفر کشته و بیش از 31 هزار نفر نیز زخمی شدهاند؛ که 300 نفر از کشتهشدهها از میان کودکان هستند. همچنین بیش از 2 و نیم میلیون نفر آواره شدهاند و بیش از 14 میلیون نفر نیز از جمعیت یمن نیازمند کمکهای اولیه هستند.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار