کاربران اینترنی 47.2 درصد مرد و 39.9 درصد زن هستند

رییس مرکز آسیب شناسی و سلامت فضای تولید و تبادل اطلاعات اصفهان گفت: استان اصفهان بعد از استان مازندان در جایگاه دوم به لحاظ ضریب نفوذ اینترنت قرار گرفته و استان تهران در جایگاه سوم است.
کد خبر: ۹۱۱۴۰
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶ - 12July 2016

کاربران اینترنی 47.2 درصد مرد و 39.9 درصد زن هستند

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس،  رامین سمنار امروز (سه شنبه) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه مرکز آسیب شناسی و سلامت فضای مجازی یک مرکز مردم نهاد و تحت نظر وزارت کشور است، اظهار کرد: مرکز آسیب شناسی و سلامت فضای تولید و تبادل اطلاعات نخستین مرکزی است که در حوزه فضای مجازی در استان اصفهان شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه این مرکز در شش محور روان شناسی، فقهی و اعتقادی، حقوقی قضایی، فرهنگی و تربیتی، امنیت فضای مجازی و فناوری اطلاعات و ارتباطات فعالیت میکند، افزود: آیا فقه فضای مجازی به همان معنایی به کاربرده میشود که در فضای فقهی به کار برده میشود؟ این مرکز در این خصوص راهکارهایی ارائه میدهد که تفاوت میان این دو مشخص میشود.

رییس مرکز آسیب شناسی و سلامت فضای تولید و تبادل اطلاعات اصفهان ادامه داد: با گذشت عمر دو ساله از این مرکز، تا کنون 50 پرونده در کیلینیک مشاوره حقوقی مورد رسیدگی قرارگرفته است که حدود 30 درصد آنها رایگان انجام شده است.

سمنار با اشاره به اینکه در کلینیکهای مشاوره حقوقی 20 وکیل متخصص به همراه 9 کارشناسان IT فعالیت میکنند، اضافه کرد: رسیدگی به پروندههایی که افراد از نظر مالی شرایط مناسبی ندارند به صورت رایگان انجام میشود.

رییس مرکز آسیب شناسی و سلامت فضای تولید و تبادل اطلاعات اصفهان با اشاره به راهاندازی نخستین شعبه مرکز  آسیبشناسی و سلامت فضای تولید در شهرستان نایین، ادامه داد: یکی از مشکلات این است که دستگاههای اجرایی دولتی و غیردولتی نمیتوانند با سازمانهای مردم نهاد ارتباط برقرار کنند.

سمنار با بیان اینکه در سال گذشته 486 نفر در دوره جرائم فضای مجازی شرکت کردند، گفت: مخاطبان این دوره قضات، وکلا و حقوقدانان بودهاند.

وی با اشاره به اینکه 85 درصد جرائم فضای مجازی، مالی است، افزود: سایر جرائم فضای مجازی انتشار عکسهای شخصی و خانوادگی است.

رییس مرکز آسیب شناسی و سلامت فضای تولید و تبادل اطلاعات اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر 47.2 درصد جامعه کاربری اینترنت ایران در خدمت مردان است، اضافه کرد: 39.9 درصد در اختیار زنان و 71.8 درصد در اختیار جوانان 15 الی 24 ساله است.

سمنار با اشاره به ضریب نفوذ اینترنت در کشور، خاطر نشان کرد: طبق آمار سال 1392، ضریب نفوذ اینترنت در کشور 53.2 و در استان اصفهان 58 درصد بوده است. استان اصفهان بعد از استان مازندان در جایگاه دوم به لحاظ ضریب نفوذ اینترنت قرار گرفته و استان تهران در جایگاه سوم است.

رییس مرکز آسیب شناسی و سلامت فضای تولید و تبادل اطلاعات اصفهان با اشاره به اینکه بیشترین پروندهها بعد از جرائم مالی، مربوط به خانواده است، اضافه کرد: شبکههای اجتماعی، روابط نامشروع به ویژه برای متأهلان را تسهیل کرده است.

سمنار گفت: در صدد هستیم خروجی امسال مرکز آسیب شناسی و سلامت فضای تولید و تبادل اطلاعات از طریق تعامل بیشتر با دستگاههای نظامی، انتظامی و قضایی باشد. مجموعههایی که به صورت عام المنفعه گام برمیدارند و هدفشان خدمت رساندن به مردم است باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

وی ادامه داد: این مرکز در نظر دارد 44 کارگاه تخصصی آموزش سواد رسانهای شامل 11 کارگاه روانشناسی، چهار کارگاه فقهی، چهار کارگاه حقوقی، هشت کارگاه فناوری، سه کارگاه امنیتی و چهار کارگاه تربیتی از 26 تیرماه الی 27 شهریورماه برگزار کند.

رییس مرکز آسیب شناسی و سلامت فضای تولید و تبادل اطلاعات اصفهان با اشاره به اینکه در حال حاضر 50 نفر در این دوره ثبت نام کردند، افزود: هزینه ثبت نام هر کارگاه پنجاه هزار تومان است که با گذراندن تمام دورهها، گواهی بینالمللی با امضای شهرداری اصفهان، مرکز آموزش علمی کاربردی و دانشگاه آزاد اسلامی ارائه میشود.

 سمنار افزود: جامعه هدف این کارگاهها خانوادهها و متخصصان هستند و با گذراندن این کارگاهها 88 ساعت سواد رسانهای آموزش داده خواهد شد. این کارگاهها از طریق تفاهم نامه با یونسکو و بخش آموزش فناوری اطلاعات یونسکو برگزار میشود.
منبع:ایسنا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار