دولت انگلستان خبر داد:

به تعویق افتادن دیدار مقامات بانک مرکزی ایران و خزانه‌داری آمریکا

نشستی که قرار بود عصر روز سه‌شنبه میان مقامات ایرانی و آمریکایی در لندن برگزار شود، به دلیل نامشخصی به تعویق افتاده است.
کد خبر: ۹۱۱۹۵
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۸ - 12July 2016

به تعویق افتادن دیدار مقامات بانک مرکزی ایران و خزانه‌داری آمریکا

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، دولت انگلستان روز سهشنبه از تعویق دیدار مقامات بانک مرکزی ایران، وزارت خزانهداری آمریکا و بانکهای بینالمللی خبر داد. این نشست قرار بود عصر امروز در لندن برگزار شود.

در ماههایی که از اجرایی شدن توافق هستهای ایران و گروه موسوم به 1+5 میگذرد، بانکهای بزرگ بینالمللی بیشتر به واسطه نگرانی از تحریمهای یکجانبه آمریکا، از مراوده اقتصادی با تهران خودداری کردهاند.

«فیلیپ هاموند» وزیر خارجه انگلستان ظهر امروز در یک نشست پارلمانی گفت که قرار است نشستی با حضور نمایندگان ایران، آمریکا و بانکهای انجام شود.

با این حال یک سخنگوی وزارت خارجه انگلستان ساعتی بعد اعلام کرد که این دیدار به تعویق افتاده و تاریخ برگزاری آن در حال بررسی است. وی به دلیل تعویق این نشست یا تاریخ جدید برگزاری آن، اشارهای نکرده است.

سخنگوی وزارت خارجه انگلستان گفته است که لندن امیدوار است که بانکهای این کشور بتوانند به شرکتهای انگلیسی را که میخواهند با ایران تجارت کنند، حمایت مالی ارائه دهند.

دو ماه قبل هم جان کری وزیر خارجه آمریکا با حضور در لندن با سران بانکهای بزرگ بینالمللی دیدار کرد. وی در آن زمان ادعا کرد که از این بانکها خواسته مراوده مالی با ایران را از سر بگیرند.

با این حال، بانکهای بزرگ همچنان از پذیرش این خواسته خودداری میکنند. یک سخنگوی استاندارد چارترد در پاسخ به رویترز، این خبرگزاری را به بیانیه ماه می بانک ارجاع داده است.

به گزارش دفاع پرس در آن بیانیه آمده بود: «ما هیچ مشتریای را که در ایران زندگی کند یا در املاک تحت کنترل فردی که در آنجا زندگی میکند باشد را نپذیرفته و هیچ تراکنشی را که ایران یا هر طرفی از ایران در آن دخیل باشد را نمیپذیرد.»
 

نظر شما
پربیننده ها