اوباما:

عمیق ترین گسل‌های دموکراسی ما ناگهان نمایان شد

رئیس جمهور آمریکا در سخنانی در شهر دالاس در ایالت تگزاس آمریکا در مراسم یادبود ماموران پلیس این شهر که در پی تیراندازی‌ها کشته شده بودند ضمن اذعان به وجود بی‌عدالتی علیه رنگین پوستان در آمریکا، نسبت رفع اختلافات نژادی در این کشور ابراز تردید کرد.
کد خبر: ۹۱۲۱۳
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵ - 13July 2016

عمیق ترین گسل‌های دموکراسی ما ناگهان نمایان شد

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، رئیس جمهور آمریکا درباره تیراندازی مرگبار به پنج مأمور پلیس گفت: عمیق ترین گسلهای دموکراسی ما، به صورت ناگهانی خود را نشان داد.

باراک اوباما در سخنانی در شهر دالاس در ایالت تگزاس آمریکا در مراسم یادبود مأموران پلیس این شهر که در پی تیراندازیها کشته شده بودند گفت کار این مأموران حفظ حقوق قانون اساسی در این کشور بود.

باراک اوباما گفت: اقدام فرد تیرانداز در هدف قرار دادن مأموران پلیس، نه تنها اقدامی خشن بود بلکه نشان دهنده نفرت نژادی بود. عمیق ترین گسلهای دموکراسی ما به صورت ناگهانی، خود را نشان داد و احتمالا بیشتر شد هر چند ما میدانیم که چنین اختلافاتی جدید نیستند و قطعا اینکه این اختلافات در گذشته بیشتر بودند. ما وقتی که با این خشونت روبرو میشویم از خود میپرسیم که آیا اختلافات نژادی در آمریکا اصلا قابل رفع شدن  است؟

ما از خود میپرسیم که آیا جامعه آمریکاییهای آفریقاییتبار احساس میکنند که به صورت ناعادلانه و غیر منصفانه هدف پلیس قرارمی گیرد؟ ادارات پلیس هم احساس میکنند که آیا به صورت غیرمنصفانه  فقط به علت انجام دادن کارشان، بدنام می شوند؟ در این صورت آیا اصلا میتوانند این دو گروه تجارب یکدیگر را درک کنند؟

باراک اوباما افزود: ما تلویزیون را روشن می کنیم و یا در اینترنت گشت و گذار می کنیم و می بینیم که موضع گیری ها شدیدتر می شود و خط بندی ها پررنگ تر میشود .سیاستمداران محاسبه میکنند که چگونه جلب توجه کنند یا اینکه چگونه از پیامدها اجتناب کنند؟ ما همه اینها را مشاهده میکنیم و به این فکر میافتیم که ممکن است اوضاع بدتر شود. من این را درک می کنم. من درک می کنم که آمریکایی ها چه حسی دارند؟

شایان ذکر است؛ پس از تیراندازی به دستکم 11 افسر پلیس در دالاس در ایالت تگزاس، 5 نیروی پلیس در این شهر کشته شدند. این حمله حالتی شبیه به کمین گذاری برای پلیس داشه و تیراندازان وقت کافی برای عملیات داشتهاند.

به نوشته منابع خبری آمریکا، شلیک به 11 افسر پلیس در زمان برپایی تظاهرات در اعتراض به کشته شدن دو سیاه پوست به دست نیروهای پلیس صورت گرفت. دادگستری در رابطه با حادثه کشته شدن جوان 37 ساله در باتون روژ، مرکز ایالت لوئیزیانا دستور تحقیق صادر کرده است. یک روز پس از آن، در ایالت مینهسوتا نیز جوان سیاه پوست دیگری که 32 سال داشت به ضرب گلوله پلیس از پا در آمد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار