دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

ناکامی یورش مزدوران سعودی به «النِهم» صنعاء/ حمله جنگنده‌های ائتلاف به صیادان یمنی

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن موفق شدند بر شماری از پایگاه‌های نظامی سعودی‌ها در نزدیکی منطقه «الطوال» سیطره یابند و همچنین تلاش مزدوران سعودی برای نفوذ به منطقه «النهم» در استان صنعاء را ناکام گذاشتند.
کد خبر: ۹۱۲۴۶
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱ - 13July 2016

ناکامی یورش مزدوران سعودی به «النِهم» صنعاء/ حمله جنگنده‌های ائتلاف به صیادان یمنی

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، نیروهای ارتش و کمیتههای مردمی یمن با وجود اینکه این روزها حرف و حدیث درباره حمله به صنعا زیاد شده است، موفق شدند حملات مزدوران سعودی را در شرق صنعا خنثی کنند و همزمان نیز در داخل خاک عربستان پیشرویهایی داشتند.

نیروهای ارتش و کمیتههای مردمی یمن  طی روزهای گذشته همچنین توانستند دو پایگاه سعودیها را به نام «الرمضه» و «الحثیره» در جیزان به کنترل کامل خود در آورند. در همین رابطه منابع میدانی به الاخبار گفتند: سقوط پایگاههای سعودی وقتی صورت گرفت که نیروهای متجاوز سعودی قصد حمله به روستاهای مرزی یمن را داشتند. جنگندههای ائتلاف سعودی نیز در واکنش به این شکست، پایگاه الحثیره را که در کنترل کامل نیروهای یمنی بود، بمباران کردند.

از سوی دیگر مزدوران سعودی که در داخل خاک این کشور حضور دارند، تلاش میکردند همزمان با حملات هوایی به شهر میدی یورش ببرند طبق اعلام رسانههای جنگی (اعلام الحربی) این تلاشها با شکست مواجه شد و منجر به کشته و زخمی شدن شمار از مزدوران سعودی شد.

براساس گزارش منابع یمنی 4 تن از نیروهای متجاوز سعودی در جریان حمله نیروهای ارتش و کمیتههای مردمی یمن به پایگاه مزدوران سعودی در کوفل استان مأرب به هلاکت رسیدند.

جبهههای مأرب و النهم طی دو روز گذشته شاهد درگیریهای زیادی بود؛ ارتش و کمیتههای مردمی یمن با وجود اینکه سعودیها از طریق گذرگاه «الودیعة» در طول هفتههای گذشته تقویت شده بودند، موفق شدند پیشرویهای زیادی داشته باشند.

وزارت دفاع یمن نیز از کشته شدن 50 نفر از نیروهای «عبد ربه منصور هادی» در شهر النهم در شمال شرقی صنعا خبر داد.

نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن توانستند بر شماری از مواضع نظامی سعودی در نزدیکی منطقه الطوال در مرز این کشور با یمن سیطره یابند.

منابع یمنی همچنین به کشته و زخمی شدن ده ها نفر از نیروهای منصور هادی در اطراف پایگاه نظامی «کوفل» در استان مأرب در شمال شرقی یمن اشاره کردند.

نیروهای ارتش و کمیتههای مردمی یمن و نیروهای منصور هادی مواضع یکدیگر را در شهر الغیل در استان الجوف هدف حملات توپخانهای خود قرار دادند و مناطق مختلف شهر «المتون» نیز با حملات توپخانهای نیروهای منصور هادی روبرو شد.

یک منبع در وزارت دفاع یمن از کشته و زخمی شدن بیست و پنج نفر از نیروهای منصور هادی و منهدم شدن شش ماشین زرهی آنان در درگیری با نیروهای ارتش و کمیتههای مردمی در منطقه «المشجح» خبر داد.

شبکه خبری المسیره نیز گزارش داد که جنگندههای سعودی قایق صیادان یمنی را در منطقه «القطابا» واقع در جزیره «الخوخه» در جنوب استان الحدیده هدف قرار دادند که دو صیاد به شهادت رسیدند.

گفتنی است؛ عربستان سعودی ضمن ائتلاف با برخی کشورهای عربی منطقه از ششم فروردین 94 حملات گسترده علیه یمن را کلید زد تا از این طریق بتواند «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن را به قدرت بازگرداند؛ که هنوز بعد از گذشت 15 ماه هیچکدام از اهداف اعلامی این کشور به فضل استقامت و پایداری ملت مجاهد یمن محقق نشدهاست.

در جریان تجاوز ائتلاف سعودی به یمن دستکم شش هزار و 400 نفر کشته و بیش از 31 هزار نفر نیز زخمی شدهاند؛ که 300 نفر از کشتهشدهها از میان کودکان هستند. همچنین بیش از 2 و نیم میلیون نفر آواره شدهاند و بیش از 14 میلیون نفر نیز از جمعیت یمن نیازمند کمکهای اولیه هستند.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار