عقب‌نشینی گروهک «احرار الشام» از نبرد شمال شهر حلب

گروهک «احرار الشام» پس از تلفات سنگین در دو هفته عملیات ارتش سوریه در محور «شمال شهر حلب» و پس از اختلاف با سایر گروهها، مجبور به عقب‌نشینی از محور ملاح-کاستیلو شد.
کد خبر: ۹۱۳۷۰
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۸ - 13July 2016

عقب‌نشینی گروهک «احرار الشام» از نبرد شمال شهر حلب

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، عناصر تروریستی «احرار الشام» به دلیل اختلاف با همگروههای دیگر خود در شمال شهر حلب، و دادن تلفات سنگین طی دو هفته گذشته، از محور عملیاتی شمال شهر حلب عقبنشینی کردند.

با ادامه حملات ارتش سوریه و نیروهای مقاومت، تروریستهای احرار الشام که از متحدان اصلی جبهة النصره به شمار میروند، از مقابل مزارع جنوبی منطقه «الملاح» که اخیرا تحت کنترل ارتش سوریه در آمده است، عقبنشینی کردند.

منطقه زراعی ملاح در شمال شهر حلب قرار دارد و طی روزهای اخیر تحت کنترل ارتش سوریه و مقاومت درآمد.

احرار الشام میگوید حاضر نیست در عملیاتی شرکت کند که طرح هجوم و عمل آن شانسی برای موفقیت ندارد و این مسئله به «مثابه خودکشی است».

ابویوسف المهاجر سخنگوی احرار الشام در چند توئیت در توئیتر خود گفته که «در نبرد الملاح، احرار الشام عقبنشینی نکرد چون اصلا شرکت نکرده بود زیرا میزان موفقیت را بسیار ضعیف ارزیابی کرده بود».

او با تعجی از اصرار گروههای دیگر به احرار الشام گفته است که «شرکت در این نبرد نه قهرمانی است نه فداکاری بلکه خودکشی است».

با تسلط ارتش سوریه بر این مزارع، جاده حیاتی کاستیلو که تنها راه امدادی تروریستهای داخل شهر حلب است، زیر تسلط آتشباری ارتش سوریه رفته و تروریستها طی روزهای اخیر هر چه عملیات کردهاند، شکست خوردهاند.

صبح امروز، گروه بینالملل فارس گزارش کرده بود که براساس اطلاعات به دست آمده از میادین نبرد، تروریستهای «نورالدین زنکی، جبهه النصره و بازهای کوهستان» در درگیریهای چند روز گذشته «عملیات شمال و غرب شهر حلب»، 215 تن از نیروهای خود را از دست دادهاند و بیش از 25 تن از فرماندهان میدانی آنها از پا در آمدهاند.

در این گزارش تصریح شده بود که «اختلاف در میان گروه های تروریستی وابسته به نورالدین زنکی و جبهه النصره باعث ایجاد درگیری شده و طرفین یکدیگر را به خیانت متهم می کنند و برخی از این گروهها ادامه نبرد در این محور را خودکشی میدانند».

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار