خبر هلاکت «وزیر جنگ داعش» تایید شد + عکس

چند ماه پس از انتشار خبر هلاکت «عمر الشیشانی»، از فرماندهان نظامی داعش، رسانه‌های نزدیک به این گروهک تروریستی نیز، مرگ او را تایید کردند.
کد خبر: ۹۱۴۰۲
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵ - 14July 2016

خبر هلاکت «وزیر جنگ داعش» تایید شد + عکس

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، خبرگزاری "الاعماق" وابسته به داعش نوشت که «ابوعمر الشیشانی»، وزیر جنگ داعش، در میدان نبرد شهر شرقاط در جنوب موصل در عراق کشته شد.

پیشتر یک مقام نظامی در پنتاگون، اوایل ماه مارس سال جاری میلادی اعلام کرده بود که او در اثر جراحات وارده در حمله هوایی آمریکا در شمال شرقی سوریه کشته شده است.

نام واقعی او «ترخان تیمورازویچ باتیراشویلی» با اصالتی گرجستانی بود؛ اما در میان داعشیها به «عمر شیشانی» (معادل عربی چچنی) شهرت داشت. گفته میشود که این تروریست ریشقرمز از مشاوران نزدیک نظامی ابوبکر بغدادی رهبر داعش بود. پدر وی چندی پیش در مصاحبهای گفته بود که پسرش به دلیل فقر مالی به داعش پیوسته است.

شیشانی به دنبال کشته شدن «ابوعبدالرحمان البیلاوی الانباری»، بعنوان فرمانده  نظامی داعش برگزیده شد. وی تا پیش از پیوستن به داعش رهبر گروه تروریستی «جیش المهاجرین و الانصار» بود که بسیاری از اعضای آن پیکارجویان اهل شمال قفقازهستند.

به نوشته وال استریت ژورنال، وی که سابقه حضور در جنگ سال 2008 میان روسیه و گرجستان را نیز به عنوان عضوی از نیروهای مسلح گرجستان در کارنامه خود دارد، در سال 2010 به اتهام نگهداری غیرمجاز سلاح و نقشههای نظامی به سه سال زندان محکوم شد. وی در مصاحبهای با رسانههای وابسته به داعش گفته بود: «زندان مرا متحول کرد، من در زندان با خدا عهد بستم که در صورت نجات از بند زندان، صرفا برای رضای خداوند(!) به مجاهدین بپیوندم و پیکار کنم.»

شیشانی پس از طی 16 ماه حبس، آزاد شد و بلافاصله کشورش را به مقصد استانبول ترک کرد تا در آنجا به هموطنانش برای اعزام به سوریه بپیوندد و نزد برادر بزرگترش که چند ماه پیش عازم سوریه شده بود برود. وی نهایتا در مارس 2012 وارد سوریه شد و رهبری گردان مهاجرین شامل تروریستهای خارجی داعش را بر عهده گرفت که مدتی به جنگ در حلب در کنار جبهة النصره پرداختند.

خبر هلاکت وی از طریق پایگاه خبری الاعماق منتشر شد که داعش اغلب از آن برای انتشار خبرهایش استفاده می کند .الاعماق نوشت که شیشانی در حالی کشته شد که برای پس زدن نیروهای عراقی در موصل میکوشید.

این خبرگزاری زمان کشته شدن او را فاش نکرد؛ اما جزئیات آن با بیانیه ماه مارس پنتاگون تضاد دارد.

پنتاگون در آن زمان گفته بود که حمله روز ۴ مارس در نزدیکی شهر شدادی در شمال شرقی سوریه اتفاق افتاد، جایی که گفته میشد شیشانی برای تقویت نیروهای محلی داعش به آن رفته بود

آمریکا سال گذشته جایزهای پنج میلیون دلاری برای شیشانی تعیین کرده بود.

نظر شما
پربیننده ها