"غریب" شهیدی که غربت بی بی را بر نتابید

شهید قاسم غریب با درک صحیح از شرایط روز و عربده کشی تکفیری‌های مزدور اسراییلی، آهنگ سوریه کرد و داوطلبانه برای دفاع از حرم حضرت زینب (س) به شهادت رسید.
کد خبر: ۹۱۴۰۵
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۰ - 14July 2016

به گزارش دفاع پرس از استان گلستان، شهید "قاسم غریب" از شهدای مدافع حرم استان گلستان است که 21 تیرماه سال گذشته مصادف با بیست و چهارمین روز از ماه مبارک رمضان، در دفاع از حرم اهل بیت (ع) در سوریه به شهادت رسید و به منظور اولین سالگرد این شهید بزرگوار در سطور زیر زندگینامه پربارش را مرور میکنیم:

شهید قاسم غریب در سال ۱۳۶۱ در روستای سیدمیران به دنیا آمد. بستر رشد اجتماعی این شهید بزرگوار طبقه کشاورز و زحمتکشی بود که با نان حلال شیرمردی چون قاسم غریب را تحویل جامعه داد.

او فرزند دوم خانوادهای بود که سه برادر و یک خواهر را در خود جای داده بود. محمدرضا غریب پدر شهید قاسم غریب در حالی که زمین زراعی زیادی نداشت با سختی و مشقت فراوان فرزندان خود را تربیت کرد.

شهید مدافع حرم قاسم غریب دوران تحصیلات ابتدایی را در دبیرستان شهید "صادق تازیکه سیدمیران" گذراند و دوره راهنمایی را نیز در همان روستا به مدرسه آزادگان رفت. او برای تحصیل در مقطع دبیرستان عزم گرگان کرد و در دبیرستان شهید رجایی گرگان مشغول به تحصیل شد.

قاسم غریب در سال ۱۳۷۹ پس از اخذ مدرک دیپلم در کنکور دانشکده افسری دانشگاه امام حسین(ع) شرکت و در آزمون ورودی قبول شد و رسما به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آمد و ۵ سال بعد در سال ۱۳۸۴در شهر قم با خانم اعظم السادات حسینی خادم افتخاری مسجد جمکران ازدواج کرد که حاصل این ازدواج دو فرزند پسر۶ و ۸ ساله بنامهای امیرعباس و محمد امین بود.

او بعد از ازدواج به شهر مقدس قم رفت و تا دو سال پیش در این شهر زندگی کرد. طی این سالها، او در میدان رزم با گروههای انحرافی پژاک و منافقین داخلی مجاهدانه جنگید تا اینکه یک چشم خود را از دست داد و ۴ ترکش در بدنش از این مبارزات به یادگار ماند.

بعد از جانباز شدن از ناحیه چشم، به توصیه پزشک که باید برای حفظ چشم دیگر، مناطق مرطوب را برای ادامه کار انتخاب کند، وی به زادگاهش گلستان آمد و مدتی در سپاه استان و بعد از آن نیز به گردانهای تکاور تیپ مردم پایه سپاه نینوا پیوست.

اما این موجود پرخروش و رزمنده شجاع را یارای دوری از نبرد و میدان رزم نبود و با درک صحیح از شرایط روز و عربده کشی تکفیری های مزدور اسراییلی، آهنگ سوریه کرد و داوطلبانه برای دفاع از حرم حضرت زینب (س) به این کشور رهسپار شد.

شهید غریب بعد از انتقال همسر و فرزندان و زندگی خود به شهر قم، به سوریه رفت و به مبارزه با تکفیری ها پرداخت و این دومین مرحله ای بود که او برای دفاع از حریم حضرت زینب (س) به سوریه می رفت و آخرین باری بود که وطن را می دید.

وی در 21 تیرماه سال ۹۴ در ارتفاعات تلمور سوریه برای همیشه از میان ما پر کشید و 24 تیرماه پس از تشییع باشکوه توسط مردم شهیدپرور گرگان، در گلزار شهدای روستای سیدمیران به خاک سپرده شد.


 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار