حاشیه‌های مراسم تشییع پیکر مطهر 10 شهید مدافع حرم؛

شهر قم به احترام شهدای مدافع حرم ایستاد

پیکر مطهر 10 شهید مدافع حرم، صبح امروز پنجشنبه 24 تیر با حضور مسئولان، خانواده‌های معظم شهدا و سایر امت حزب الله از مسجد ملاجعفر بازار قم تشییع و در بهشت معصومه(س) به خاک سپرده شد.
کد خبر: ۹۱۴۱۹
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۹ - 14July 2016

شهر قم به احترام شهدای مدافع حرم ایستاد

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، مراسم تشییع پیکرهای مطهر 10 شهید مدافع حرم، با حضور آیت الله سعیدی امام جمعه قم و تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)، صادقی استاندار قم، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فرماندهان نظامی و انتظامی، مسئولان بسیج روحانیون و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

در این مراسم، پیکرهای پاک شهدا با اجرای مخصوص گروه موزیک از مسجد ملاجعفر بازار قم تشییع و پس از عبور از مقابل مسجد امام حسن عسکری(ع) و میدان آستانه حرم، وارد حرم مطهر حضرت معصومه(س) شدند.

مردم شهید پرور قم با سر دادن شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل و مرگ بر آل سعود، ضمن محکوم کردن جنایتهای تکفیریها در کشورهای منطقه به ویژه سوریه و عراق، از اقدامهای تروریستی تکفیریها اعلام انزجار کردند.

بازاریان قم به احترام مراسم تشییع، مغازههای خود را تعطیل کردند.

پیکر مطهر شهدا پس از طواف بر گرداگرد مضجع شریف حضرت معصومه(س) به صحن اصلی منتقل شد و نماز توسط آیت الله سعیدی بر پیکر شهدا خوانده شد.

یکی از مداحان پاکستانی نوحه ای را در وصف سید و سالار شهیدان اجرا کرد که مورد توجه زائران پاکستانی و خانوادههای شهدای مدافع حرم قرار گرفت.

امروز 10 پیکر مطهر شهید در قطعه 31 بهشت معصومه(س) خاکسپاری شد.

پس از اقامه نماز، پیکر مطهر شهیدان بر روی خودروی حمل جنازه قرار گرفت و برای نخستین بار با اسکورت و تشریفات مخصوص پیکرها در مسیرهای مشخص و تعدادی از خیابان های اصلی قم حرکت داده شد.

معمولا تشییع شهدا در نوبت عصر صورت می گرفت اما امروز این مراسم در نوبت صبح برگزار شد و جمعیت قابل توجهی در مراسم تشییع حاضر بودند.

شهدای والامقام از لشکر فاطمیون و تیپ زینبیون بودند که در روزهای گذشته در نبرد با گروه تروریستی تکفیری داعش در منطقه حلب سوریه به شهادت رسیدند.

نظر شما
پربیننده ها