بمب افکن‌های دور پرواز روسیه مواضع داعش را در سوریه هدف گرفتند

بمب افکن‌های قاره پیما و راهبردی توپولف برای دومین بار در پنج روز گذشته با پرواز از خاک روسیه مراکز و مواضع گروه تروریستی داعش در سوریه را بمباران کردند.
کد خبر: ۹۱۴۴۰
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۴ - 14July 2016

بمب افکن‌های دور پرواز روسیه مواضع داعش را در سوریه هدف گرفتند

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، مرکز مطبوعاتی وزارت دفاع روسیه امروز (پنجشنبه) اعلام کرد: شش فروند بمب افکن دورپرواز «توپولف-22 ام.3» مراکز گروه تروریستی داعش در سوریه را بمباران کردند و به پایگاه های خود بازگشتند.

بنا به این گزارش، بمب افکن های قاره پیما که بامداد امروز از روسیه به پرواز در آمده و مراکز گروه تروریستی داعش در مناطق تدمر، حمص، السحنه و اراق را بمباران کردند سالم به پایگاه های خود در خاک روسیه بازگشتند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: هواپیماهای روسی اهداف شناسایی شده محل تمرکز عناصر و تسلیحات گروه تروریستی داعش را منهدم کردند.

روسیه افزون بر استفاده از یگان هوایی مستقر در پایگاه حمیمیم سوریه و همچنین واحدهای دریایی و زیر دریایی خود برای انجام عملیات ضد تروریستی در سوریه، از پنج روز پیش دو باره از بمب افکن های راهبردی توپولف برای سرکوب هوایی تروریست ها بهره می گیرد.

بمب افکن توپولف 22ام.3 با توان حمل 24 تن انواع بمب و موشک، برد پروازی 7000 کیلومتر، توانمندی پنهانکاری بالا و سامانه های پرقدرت اخلالگر ساخته شده در دوران شوروی دو برابر صوت سرعت دارد.

روسیه از مهرماه سال گذشته با درخواست سوریه بمباران مراکز گروه های تروریستی بویژه داعش را آغاز کرده است.

هواپیماهای قاره پیمای روسیه بارها مراکز و اهداف گروه های تروریستی ضد سوری را بمباران کرده بودند، ولی از اسفند ماه گذشته پس از برقراری آتش بس، پرواز این هواپیماها متوقف و عملیات ضد تروریستی هوایی محدود به بمب افکن ها و بالگردهای مستقر در سوریه شده بود.
 

نظر شما
پربیننده ها