رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده:

حجاب، سنگر حفظ اسلام و ایران است

رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده گفت: با حجاب مقاومتی می‌توان جلوی پوشش تحمیلی غرب که با هدف ریشه کن کردن اسلام و انقلاب پیش امده ایستاد و حجاب، سنگر حفظ اسلام و ایران است.
کد خبر: ۹۱۴۴۱
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۵ - 14July 2016

حجاب، سنگر حفظ اسلام و ایران است

به گزارش دفاع پرس از کرمان، کبری خزعلی در دومین همایش بزرگ زینبیون در تالار شهر کرمان افزود: حجاب در عرصه دوگانه توحیدی و شیطانی که بشر را به خود دعوت میکند باید مورد توجه قرار گیرد و آیاتی از قرآن در این زمینه است از جمله سوره اعراف که نشان می دهد حیا در فطرت انسان است.
 
وی با تأکید بر اینکه اگر کسی جوانی کرد او را برای همیشه طرد نکنیم بلکه به آنان جهت داده و اجازه دهیم جلوه گری ها در محیط هایی که محارم هستند؛ باشد؛ اظهار داشت: خیلی از رفتارها برخاسته از گناه نیست بلکه از سر نیاز به جلوه گری است.
 
خزعلی، همچنین با استفاده از آیات قرآن، لباس را نعمت الهی، پوشاننده زشتی ها، نشان دهنده زیبایی های کرامت انسانی عنوان کرد و گفت: لباس باید تشخص و زیبایی و مهارت و تخصص فرد را به جامعه نشان دهد و بهترین لباس از نظر قرآن، تقوا است و وجود زن باید در جامعه اثرگذار باشد البته نه با لطافت هایی که مخصوص خانواده است.
 
وی برهنگی را از وعده های شیطان ذکر کرد و با اشاره به اینکه اینقدر ریزه کاری که درباره حجاب در قرآن آمده، درباره مسائل دیگر مثل نماز و... نیامده، افزود: قرآن حتی جزئیات را مشخص کرده که نوع پوشش، نوع صحبت کردن و حتی راه رفتن و نگاه کردن چگونه باشد تا دعوت به غرایز و بروز عاطفی نباشد که برخورد جسمی با زن شود.
 
این مسئول زنان در کشور، اهمیت آموزش در کودکی را یادآور شد و بیان داشت: دستگاه های صهیونیستی می گویند 7سال اول بچه های هر کشوری که به ما سپرده شود تا ابد آنها را در دست خود داریم و با فرهنگ خودمان تربیت سکولار می کنیم؛ آن وقت والدین ما می گویند می خواهیم بچه روابط اجتماعی یاد بگیرند.
 
خزعلی، مراحل قرآنی عفاف و حجاب را بر اساس سوره مبارکه نور و حجرات بیان کرد و گفت: قرآن، اول درباره نگاه بعد گفتار و رفتار در سوره نور سخن می گوید و سپس در سوره احزاب از جلباب می گوید که یک پوشش سراسری است تا زینت ها مشخص نشود و دعوت به جنبه های جنسی نکند.

وی با تأکید بر اینکه حضور اجتماعی زن باید حاکی از حیا و عفاف و تکبر باشد تا اقتصاد مقاومتی را هم رقم بزند، گفت: تزلزل خانواده آنجاست که با انواع مدل ها، مردان را مشغول می کنیم تا خانم ها و آقایان، امنیت دیدن و شنیدن ندارد و نشاط و شادابی آنان در محیط های مختلط و افسردگی های روحی برای خانواده است.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: زن مقابل مرد باید مغرور باشد و گفتار زن مطابق عرف پسندیده مسلمین باشد و از الگوهای اصیل خود برای حضور اجتماعی در کنار حفظ اصالت خانواده، استفاده کنیم و به قیمت نابودی خود و کمال خود و خانواده نمی توان در اجتماع حضور یافت.
 
خزعلی بر اساس آیات قرآن، دوری از اختلاط زن و مرد با یکدیگر را باعث پرواز روح و فلسفه حجاب و عفاف را آسایش زن دانست و گفت: در بسیاری از محیط ها، آسایش نیست و اذیت می شویم. چرا امر به معروف نمی کنیم؟ به جوانان یاد دهیم از حق خود دفاع کنند.

خزعلی ادامه داد: وزارت صنعت و معدن بابد جواب دهد که چرا اینهمه کالای حجاب ما دست دشمن است؟ایتالیا باید مد و لباس ما را دست بگیرد؟ نمایشگاه های مد چقدر مطابق الگوی اسلامی ایرانی است؟ باید با حجاب مقاومتی جلوی پوشش تحمیلی غرب که با هدف ریشه کن کردن اسلام و انقلاب و ایران است، بایستیم. حجاب، سنگر حفظ اسلام و ایران است.
 
رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان کشور افزود: 26 دستگاه در زمینه حجاب وظیفه دارند اما حجاب و عفاف را روی کاغذ نگه داشتیم و باید پرسید از برنامه اول تا ششم چقدر بودجه  برای حجاب درنظر گرفته شده است؟

نظر شما
پربیننده ها