سردار قاسم رضایی:

ایمان به شهادت صبر و استقامت خانواده‌های شهدا را به همراه خواهد داشت

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: آن چه به خانواده شهدا استقامت و صبر می‌بخشد ایمان به راهی است که عزیز آنان انتخاب کرده‌اند.
کد خبر: ۹۱۶۲۳
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۵ - 16July 2016

ایمان به شهادت صبر و استقامت خانواده‌های شهدا را به همراه خواهد داشت

به گزارش دفاع پرس از خراسان رضوی، برای گرامیداشت یاد و خاطره شهید والامقام مرزبانی کشورمان، شهید عباس شهرکی مراسم یادبودی در مسجد ابوالفضلیهای روستای شاهین شهرستان زاوه به همت فرماندهی مرزبانی ناجا و با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان زاوه برگزار شد.

در این مراسم سردار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی ناجا در سخنانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره تمامی شهدای مرزبانی ایران اسلامی، اظهار داشت: مرزبانان و شهدای مرزبانی را می­توان از مظلوم­ترین و شریفترین اقشار جامعه دانست. بدون شک اگر این دلاورمردان از آب و خاک این کشور اسلامی دفاع نکنند و حضور همه جانبه خود را به دشمن نشان ندهند دیگر در این مرز و بوم امنیت وجود نخواهد داشت.

وی افزود: شهادت این سرباز دلیرمرد، نماد بارزی از وجود روحیه ایثار و شهادت در میان نسل جوان ایران اسلامی است، این شهادت­ها نشان دهنده این است که فرهنگ والای ایثار، جهاد و شهادت به عنوان یک اصل از رزمندگان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس به جوانان رشید امروز این مرز و بوم است.

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: صبر و استقامت مادران شهدا به ویژه مادر شهید والامقام عباس شهرکی که تنها فرزند خود را در راه صیانت و حراست از وطن از دست داده است شایسته تقدیر و ستایش است.

گفتنی است در این مراسم از مادر صبور شهید «عباس شهرکی مزرعه» که در روز عید سعید فطر سال جاری در مقابله با اشرار مسلح در منطقه پیشین و هنگ مرزی جکیگور استان سیستان و بلوچستان به همراه دو شهید دیگر از شهرهای شیروان و آشخانه استان خراسان شمالی به شهادت رسید، با اهداء لوح یادبود تقدیر و تجلیل شد.

همچنین سردار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی ناجا در حاشیه این مراسم با حضور در منزل این شهید در شهرستان زاوه با خانواده او دیدار و گفتگو کرد.

وی در این دیدار، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این شهید جوان اظهار داشت: بی شک از نظر مادی از دست دادن یک جوان برومند برای خانواده­ای که داراییشان همین فرزند رشید بود سخت و غیر قابل تحمل است، اما آن چه به خانواده شهدا استقامت و صبر میبخشد ایمان به راهی است که عزیز آنان انتخاب کرده است. شهادت، فرزند خانواده شهرکی را در آغوش گرفت تا نامش همواره جاویدان بماند.

وی افزود: امروز تمامی مادران، همسران و دختران شهدای این مرز و بوم بر محور سیره حضرت زینب کبری(س) حرکت می­کنند و زمانی که با این خانوادهها روبه رو میشویم آن چیزی که بیشتر از همه خود را نشان می­دهد ایمان و استقامت این بانوان صبور است که به طور قطع حاصلی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

همچنین پدر سرباز شهید عباس شهرکی نیز ابراز داشت: از شهادت فرزندم غمی به دل راه نداده­ام حتی به خود می­بالم که فرزندم در راه اسلام و انقلاب اسلامی شهید شد. امروز من هم مانند فرزندم آماده­ام تا در راه دفاع از ایران اسلامی و حراست از اسلام به شهادت برسم.

وی افزود: سرانجام هر انسانی مرگ را تجربه می­کند پس چه بهتر که با نیت خالص و ایمان در راه اسلام و وطن به فیض عظیم شهادت نائل آید و مایه افتخار این مرز و بوم و خطه خود شود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار