تاکید رژیم صهیونیستی بر استمرار توافق آشتی با ترکیه

به دنبال اعلام شکست کودتای ارتش ترکیه، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه ای تاکید کرد که این رژیم به «دموکراسی در ترکیه» احترام می گذارد.
کد خبر: ۹۱۶۳۵
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰ - 16July 2016

تاکید رژیم صهیونیستی بر استمرار توافق آشتی با ترکیه

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، رسانه های خبری رژیم صهیونیستی گزارش دادند که وزارت خارجه این رژیم با صدور بیانیهای ضمن اعلام اینکه به دموکراسی در ترکیه احترام می گذارد، تاکید کرد : ما انتظار داریم که توافق آشتی بین اسرائیل و ترکیه همچنان ادامه یابد.

از سوی دیگر یک عضو کنست به نام «شیلی یخیمووچ» در واکنش به کودتای ناکام در ترکیه گفت: اسرائیل نباید در این مرحله به امور داخلی ترکیه بپردازد بلکه بایستی به نوع روابط اسرائیل و ترکیه متمرکز شود و این روابط نیز بایستی قوی و متمایز باشد.

وی افزود: برای اسرائیل حوادثی که در ترکیه رخ می دهد، اهمیت چندانی ندارد بلکه آنچه مهم است این است که روابط با ترکیه قوی باشد.

رژیم صهیونیستی و ترکیه اخیرا توافق آشتی را امضا کرده و به اختلافات 6 ساله خود که در پی کشته شدن چند فعال ترک در حین امدادرسانی به غزه در سال 2010 بوجود آمد، پایان دادند.

این در حالی است که اخبار منتشر شده درباره کودتا در ترکیه حاکی از آن است که ژنرال «آکین اوزترک» فرمانده سابق نیروی هوایی ترکیه از جمله فرماندهان کودتا در این کشور است.

اوزترک در ماه آگوست گذشته خدمت خود در ارتش ترکیه را به پایان برد اما همچنان به عنوان عضو شورای عالی امنیت ملی این کشور باقی ماند و اخیرا مسئولان مصر به تلاش وی برای اجرای کودتا مظنون شدند به خصوص که وی روابط تنگاتنگی با گولن که مقیم آمریکاست، دارد.

ژنرال اوزترک یکی از دوستان رژیم صهیونیستی در ترکیه است و ما بین سال های 1996 – 1998 منصب وابسته نظامی در سفارت ترکیه در تل آویو را بر عهده داشته است.

وی پیش از این فرمانده نیروی دریایی ترکیه بوده و پیش از اجرای تمرینات مشترک اسرائیل، ترکیه و آمریکا در دریای مدیترانه با چندین مسئول صهیونیست دیدار کرده است.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار