معاون امور بین الملل و حقوقی پلیس فتا:

هکرها به سایت بانک‌های سپه و مسکن حمله کردند

معاون امور بین الملل و حقوقی پلیس فتا از حمله هکری به سایت‌ بانک های سپه و مسکن خبر داد و از عدم همکاری بانک مسکن انتقاد کرد.
کد خبر: ۹۱۶۹۸
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶ - 17July 2016

هکرها به سایت بانک‌های سپه و مسکن حمله کردند

به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سرهنگ عبدالله رمضانی معاون امور بین الملل و حقوقی پلیس فتا، با اشاره به حمله هکری به وبسایتهای دو بانک «مسکن» و «سپه» در تشریح جزئیات این حمله اظهار کرد: به دنبال رصد پلیس فتا بر فضای سایبری کشور، متوجه شدیم که وبسایتهای دو بانک «مسکن» و «سپه» مورد نفوذ و دسترسی غیرمجاز قرار گرفته و در اصطلاح هک شدهاند.

وی ادامه داد: در این حملات هکر یا هکرها توانسته بودند عملیات «دیفیس» را بر روی وبسایتهای این دو بانک انجام دهند و در بررسیهای بیشتر مشخص شد خسارت خاصی به اطلاعات و وبسایتهای این دو بانک وارد نشده است.

معاون امور بین الملل و حقوقی پلیس فتا با اشاره به همکاری بسیار خوب مدیران و مسئولان بانک سپه با متخصصان پلیس فتا، گفت: واکنش سریع به جرائم رخ داده در حوزه سایبری، یکی از اصول رسیدگی به جرائم اینترنتی است تا با آسیبشناسی وبسایتها از وارد آمدن خسارتهای بیشتر جلوگیری شود که خوشبختانه مسئولان بانک سپه و تیم امنیت آیتی این بانک همکاری خوبی با همکاران ما داشتند و توانستیم با همکاری آنها مشکل امنیتی سایت این بانک را شناسایی و برطرف کنیم.

رمضانی افزود: البته متاسفانه در طرف مقابل مسئولان بانک مسکن همکاری خوبی با متخصصان پلیس نداشتند و به دلیل ناهماهنگیهای اداری، مانع از ورود پلیس به بخش آیتی این بانک شدند.

نظر شما
پربیننده ها