رئیس حوزه هنری خبر داد:

راه‌اندازی پردیس‌های سینمایی در کلیه استان‌ها/ برگزاری 8 جشنواره در حوزه هنری تا پایان سال

رئیس حوزه هنری گفت: در استان‌هایی که پردیس سینمایی ندارد تلاش می‌کنیم با همکاری مسؤولان استانی این پردیس‌ها راه‌اندازی شوند.
کد خبر: ۹۱۷۰۸
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰ - 17July 2016

راه‌اندازی پردیس‌های سینمایی در کلیه استان‌ها/ برگزاری 8 جشنواره در حوزه هنری تا پایان سال

به گزارش دفاع پرس از اردبیل، محسن مومنی شریف در جمع خبرنگاران در حاشیه سی و یکمین نشست مدیران استانی حوزه هنری کشور در سرعین اظهار کرد: ما در یک سال گذشته موفق شدیم 350 کتاب را منتشر کنیم که اغلب این آثار از جایگاه و وضعیت مطلوب و شایستهای برخوردار بوده است.

وی افزود: حوزه هنری در تولید آثار در همه حوزههای هنری و فرهنگی ورود پیدا کرده تا وظیفه سنگین خود را به انجام برساند.

رئیس حوزه هنری گفت: در استانهایی که حوزه هنری پردیس سینمایی ندارد تلاش میکنیم با همکاری مسؤولان استانی این پردیسهای سینمایی راهاندازی شود.

مومنی شریف بیان کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و گلایههایی که معظمله از تولید کم آثار در سالهای اخیر داشته است ما در نشست مدیران استانی تلاش میکنیم تا هماهنگیهای لازم انجام شود تا استانها بیش از این در تولید آثار فعال بوده و زمینه خوداتکایی کشور در تولید آثار فرهنگی و هنری و عدم وابستگی به خارج از کشور فراهم آید.

وی تصریح کرد: سعی ما بر این است تا در همه استانها تولید آثار مورد حمایت قرار گرفته و هنرمندان بتوانند در یک فضا و بستر مطلوب و مناسب بهترین آثار خود را در بخشهای مختلف در حوزه هنری انجام داده و در این زمینه کارهای نیمه تمام نیز به سرانجام برسد.

وی با بیان اینکه اکثر استانهای کشور و شهرها فاقد سینما است و یک سوم سینماهای موجود در کشور نیز مربوط به حوزه هنری است، افزود: ما در همه استانها تلاش میکنیم پردیس سینمایی حوزه هنری را راهاندازی کنیم که در این زمینه با همکاری مسؤولان استانها سعیمان بر این است تا بهترین پردیس سینمایی احداث و راهاندازی شود.

رئیس حوزه هنری با بیان اینکه در حال حاضر در 63 شهر کشور سینما وجود دارد در حالی که فاصله زیادی وجود دارد تا ما بتوانیم در یک هزار و 100 شهر کشور سینما دایر کنیم، یادآور شد:  جالب است برخی از مراکز استانها نظیر سیستان و بلوچستان و کهگیلویه و بویراحمد حتی یک سینما نیز ندارد و اولویت با چنین استانهایی است که حتی در شهرهای آنها یک باب سینما نیز وجود ندارد.

مومنی شریف با بیان اینکه آثار تولید شده هنرمندان در حوزه هنری در سالهای اخیر یک روند روبه رشد و مطلوبی را طی کرده است گفت: وظیفه ما این است که زمینه درخشش و دیده شدن هنرمندان را فراهم کنیم تا شاهد تولید آثار کیفیتر و مطلوبتری از سوی هنرمندان باشیم.

رئیس حوزه هنری با بیان اینکه از ابتدای امسال شاهد برگزاری دو جشنواره ملی بودیم تصریح کرد: تا پایان امسال 8 جشنواره دیگر نیز در حوزه هنری برگزار خواهد شد تا هنرمندان بتوانند با حضور در این جشنواره آثار خود را به نمایش بگذارند.

مومنی شریف اظهار کرد: اغلب هنرمندان ما از خدمات حوزه هنری بهرهمند هستند و ما کمتر هنرمندی را در نظام اسلامی سراغ داریم که از این خدمات بیبهره باشند و یا آثارشان در معرض دید قرار نگرفته باشد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار