مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی:

ارومیه و تکاب میزبان 4 شهید گمنام می‌شوند

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی گفت: شهرهای ارومیه و تکاب به زودی میزبان چهار شهید گمنام دواران دفاع مقدس می‌شوند.
کد خبر: ۹۱۷۱۸
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۸ - 17July 2016

ارومیه و تکاب میزبان 4 شهید گمنام می‌شوند

به گزارش خبرگزاری دفاع پرس از ارومیه، سردار سعید قربان نژاد در جلسه هماهنگی مربوط به دلسپاری شهدای گمنام، اظهار کرد: روز 8 مرداد 4 شهید گمنام برای خاکسپاری در شهرستانهای ارومیه و تکاب به آذربایجان غربی منتقل میشوند و روز 9 مرداد همزمان با شهادت امام جعفر صادق (ع) دلسپاری میشوند.

وی با بیان اینکه محل دفن شهدای گمنام در شهرستان تکاب تقریبا مشخص شده است، افزود: مسئولان این شهرستان نیز نسبت به استقبال و برگزاری مراسم تدفین شهدا توجیه شدهاند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس آذربایجان غربی همچنین به دلسپاری 2 شهید گمنام ارومیه در حسینیه ثارالله سپاه شهداء اشاره کرد و گفت: در ارومیه برای این شهدا 6 مراسم شامل استقبال، شب وداع، مراسم در مصلی، تشییع، تدفین و شام غریبان تدارک دیده شده که روز 8 مرداد به انجام میرسد.

سردار قربان نژاد در ادامه با اعلام اینکه تاکنون 47 شهید گمنام در آذربایجان غربی تدفین شدهاند، خاطرنشان کرد: این شهدا در 16 نقطه خاکسپاری شدهاند؛ اما فقط در 5 نقطه برای آنها یادمان ساخته شده است.

وی با اشاره به اینکه در دنیا سربازان گمنامی که جان خود را فدای میهن کردهاند، را ارج مینهند و در بهترین نقاط برای آنها یادمان احداث میکنند، افزود: امام راحل(ره) نیز همواره میفرمودند که یاد و قبر شهدای گمنام در قلب ماست؛ بنابراین ما نیز باید هر آنچه که در توان داریم در خدمتگزاری این شهدای عزیز به کار گیریم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار