در قالب کاروان زیارتی معراج صورت گرفت

تشرف خانواده‌ شهدای مدافع حرم حزب‌الله لبنان به حرم مطهر رضوی

جمعی از خانواده­‌های شهدای مدافع حرم حزب‌الله لبنان به حرم مطهر رضوی مشرف شدند.
کد خبر: ۹۱۸۰۴
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۱ - 18July 2016

تشرف خانواده‌ شهدای مدافع حرم حزب‌الله لبنان به حرم مطهر رضوی

به گزارش دفاع پرس از خراسان رضوی، جمع بیست و پنج نفرهای از خانواده­های شهدای مدافع حرم حزب الله لبنان در قالب کاروان زیارتی «معراج» با حضور در صحن جامع رضوی به بارگاه منور این امام همام مشرف شده، و به ساحت مقدس امام رضا(ع) عرض ارادت کردند.

ارادت مردم لبنان به حضرت رضا(ع)

ابومالک الموسوی، مسئول این کاروان با بیان اینکه زیارت امام رضا(ع) آرزوی همه شعیان دنیاست، گفت: مردم لبنان نیز مانند همه شیعیان علاقه و ارادت خاصی به امام هشتم(ع) دارند و مشرف شدن به این بارگاه را بزرگترین افتخار خود میدانند.

وی افزود: یکی از اعتقادات ما شیعیان این است که امام رضا(ع) در روز قیامت زائران و دوستان خود را شفاعت می­کند، به همین خاطر شیعیان نیز از نقاط مختلف جهان خود را به حرم نورانی امام رضا(ع) میرسانند و با عرض ارادت به ساحت مقدس این امام مهربان از ایشان می­خواهند که آن­ها را نیز شفاعت کنند.

اتحاد، رمز پیروزی مسلمانان در مقابل جبهه کفر

محمدحسن البدوی یکی دیگر از اعضای این کاروان لبنانی و برادر شهید ابراهیم محمد البدوی اظهار داشت: مردم کشور لبنان مانند مبارزان ایرانی برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) جان خود را فدا میکنند و به فضل خدا بر همه دشمنان اسلام و تکفیریها پیروز خواهند شد.

این برادر شهید مدافع حرم در ادامه تصریح کرد: اگر همه مسلمانان دست به دست هم دهند، هیچ متجاوزی جرئت اهانت به حرمهای شریف اهل بیت(ع) را نخواهد داشت و خوشحال هستم از اینکه برادرم در راهی به شهادت رسید که مورد رضایت خدا و اهل بیت(ع) است.

شهدای مدافع حرم نشان دادند دفاع از اسلام حد و مرز ندارد

حجتالاسلام والمسلمین «علی مشلب» برادر یکی دیگر از شهدای مدافع حرم حزب الله لبنان تأکید کرد: دفاع از اسلام و قرآن و آرمانهای الهی حد و مرزی ندارد، به همین خاطر جوانان از کشورهای اسلامی از جمله ایران، عراق و لبنان برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) به سوریه رفتند و از حرم حضرت زینب(س) دفاع کردند.
وی تصریح کرد: شهدای مدافع حرم همه هستی خود را با الگو گرفتن از امام حسین(ع) در راه خدا فدا کردند، و اجازه ندادند حرم عقیله بنی هاشم مورد بی حرمتی قرار گیرد.

حجتالاسلام علی مشلب افزود: من افتخار میکنم که برادرم در راه دفاع از حرم حضرت زینب(س) به شهادت رسیده است. امروز هدف تکفیریهای داعش براندازی سوریه یا عراق نیست؛ بلکه آن­ها میخواهند دیگر نامی از اسلام در جهان نباشد.

وی افزود: جوانان غیور حزبالله در کنار نیروهای ایرانی و عراقی در سوریه با تمام وجود از اسلام و حرم معصومین پاسداری و حراست میکنند و امیدوارم که ما بتوانیم تداوم بخش راه این شهدای مظلوم باشیم.

برادر شهید مدافع حرم در ادامه به اهمیت زیارت امام رضا(ع) اشاره کرد و گفت: هر سال به همراه خانواده به زیارت این قبر شریف مشرف میشویم و همه شیعیان لبنان محبت این امام مهربان را در دل دارند و از هر فرصتی برای تشرف به این بارگاه استفاده میکنند.

گفتنی است؛ این گروه 25 نفری از کشور لبنان پس از زیارت امام رضا(ع)، میهمان سفره پر برکت امام رضا(ع) شدند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار