اسلوونی تلاش برای انجام کودتا در ترکیه را محکوم کرد

وبگاه وزارت امور خارجه اسلوونی در گزارشی اعلام کرد: حکومت لیوبلیانا کودتای نظامی نافرجام در ترکیه را که منجر به کشته و مجروح شدن تعداد زیادی از شهروندان شد، محکوم کرد.
کد خبر: ۹۱۹۸۳
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۷ - 18July 2016

اسلوونی تلاش برای انجام کودتا در ترکیه را محکوم کرد

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، در این گزارش آمده که استفاده از زور به عنوان روشی برای به دست گرفتن قدرت غیرقابل قبول است. اسلوونی قویا از دولت ترکیه، نهادها و فرآیندهای دموکراتیک تغییر اجتماعی در آن کشور حمایت می کند.

اسلوونی در عین حال انتظار دارد که دولت ترکیه به طور کامل حاکمیت قانون و حقوق بشر را در اجرای قدرت مشروع، قوانین و نظم در کشور محترم شمرده و به آن متعهد باشد.

وبگاه وزارت امور خارجه اسلوونی همچنین در بخش دیگری از این گزارش اعلام کرد: به دنبال شورش ها و درگیری ها در شهرهای بزرگ ترکیه به رغم اینکه وضعیت به طور کلی آرام شده و سفرها به حالت عادی درآمده و پروازها مجددا برقرار شده ولی وضعیت در آن شهرها همچنان نامطمئن بوده و در بخش هایی خاص خطرناک است.

وزارت امور خارجه اسلوونی، تحولات در ترکیه را به طور مداوم تحت نظر داشته و بر اساس اطلاعات جمع آوری شده و پیش بینی ها همچنان هر نوع سفر به این کشور به شهروندان را توصیه نمی کند، هرچند بر این باور می باشد که وضعیت در ترکیه عادی شده است.

وزارت امور خارجه همچنین سفر از طریق فرودگاه آتاتورک استانبول و به منطقه آنتالیا را توصیه نمی کند و در صورت سفر نیز شهروندان را از حضور در اماکن شلوغ و پرجمعیت بر حذر می دارد.
توصیه های قبلی وزارت خارجه اسلوونی مبنی بر عدم سفر به مناطق مرزی ترکیه و سوریه همچنان پا بر جا هستند.

'آندری اشتر' رئیس بخش خدمات کنسولی وزارت امور خارجه اسلوونی نیز پیش از انتشار بیانیه فوق به طور موقت شهروندان اسلوونی را از سفر به ترکیه بر حذر داشت.

وی همچنین با اشاره به حضور صدها اسلوونیایی که به آنتالیا سفر کرده اند افزود: تمام شهروندان اسلوونیایی حاضر در ترکیه در سلامت کامل به سر می برند.

تلاش گروهی از نظامیان ترکیه در درون ارتش این کشور که به عنوان دومین ارتش بزرگ ناتو بعد از آمریکا محسوب می شود در جمعه شب گذشته برای خلع دولت قانونی در این کشور و اعلام حکومت نظامی ناکام ماند.

برخی رسانه های خبری به نقل از منابع مطلع در ترکیه از کشته شدن 290 نفر، مجروح شدن یک هزار و 440 نفر، بازداشت 3 هزار نظامی، 3 هزار قاضی و دادستان و تعلیق بیش از 8 هزار نیروی پلیس در جریان حوادث مربوط به کودتای نافرجام در این کشور خبر داده اند.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار