برنامه‌های کنگره ملی شعر «عبرات» اعلام شد

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین با اشاره به لزوم استفاده از تمام ظرفیتهای موجود جهت اشاعه صحیح معارف حسینی، از برگزاری دومین سوگواره ملی اربعین به عنوان یکی از این ظرفیتها خبر داد.
کد خبر: ۹۲۰۹۵
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳ - 19July 2016

برنامه‌های کنگره ملی شعر «عبرات» اعلام شد

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، حجتالاسلام حمید احمدی، رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین، با بیان اینکه یکی از دغدغههای مقام معظم رهبری در جریان اربعین، «تبدیل شور به شعور حسینی» است، گفت: پرداختن به حوزه ادبیات، شعر و هنر در جریان اربعین به ویژه در این چند سال اخیر برای فهم بهتر این ماجرا و اشاعه صحیح معارف ناب حسینی، نقش بسیار پررنگی دارد.

حجتالاسلام احمدی با اشاره به وجود ظرفیتهای بسیار کشور در جریان اربعین گفت: یکی از موارد بسیار چشمگیر در چند سال اخیر، سرودن اشعاری از شاعران جوان و انقلابی در زمینه اربعین بوده که لازم است به این مجموعه کارها جهت قرآنی و معرفتی داده شود و جمع بودن اشعار برای استفاده هر چه بهتر، امری است که در دستور کار ستاد مرکزی اربعین قرار دارد.

وی با تأکید بر اینکه با وجود اشعار بسیار شاعران در حوزه اربعین، همچنان در این عرصه فرهنگی و اثرگذار در فقر شعری به سر میبریم، خاطرنشان کرد: امروزه بسیاری از هیأتها و مکانهای مذهبی نیاز به شعر معرفتی دارند که رشد معنوی آدمی را در پی داشته باشد.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین با اشاره به اینکه تعدادی از اهل شعر در این زمینه با ستاد مرکزی اربعین همکاری داشتند، افزود: این شاعران در ماه شعبان با حضور در کربلا در اهمیت پرداختن به این مهم با برخی شاعران عراقی به گفتوگو نشستند.

حجتالاسلام احمدی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کمیته فرهنگی آموزشی اربعین با برگزاری کنگره شعر عبرات در پی معرفتافزایی است، اختتامیه کنگره ملی شعر اربعین در ماه محرم اجرا خواهد شد تا کارایی خروجی آن در جریان اربعین نمایان شود.

وی با بیان این مطلب که کنگره شعر عبرات با درخواست ستاد مرکزی اربعین توسط اهالی شعر و هنر راهبری خواهد شد، گفت: حمیدرضا برقعی دبیری این کنگره را بر عهده خواهد داشت. این سوگواره سال گذشته با استقبال بسیار خوبی از سوی اهالی فرهنگ و هنر همراه بود.

حجتالاسلام احمدی با اشاره به اینکه این کنگره در بخشهای مختلفی همچون داستاننویسی، تصویرسازی، ادبی و هنری برگزار میشود، افزود: در برگزاری این کنگره سعی شده است از ظرفیتهای دانشجویی و دیگر مراکز مربوط در این حوزه استفاده شود که انشاءالله هر کدام از آنها، محصول و خروجیشان را پس از آمادهسازی در اختیار ستاد مرکزی اربعین قرار میدهند تا برای استفاده از آنان برنامهریزیهای لازم صورت گیرد.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین درباره وجه تسمیه کنگره شعر «عبرات»، گفت: این نام برگرفته از فقرهای در دعای جامعه کبیره است که عرضه میداریم: «السلام علیک یا قتیل العبرات».

وی درباره پرداختن به عرصه هنری و تصویرسازی در این سوگواره، از اختصاص بخشی از کنگره به این موضوع خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت این امر علاوه بر اختصاص یک بخش از کنگره به بحث تصویرسازی، با برخی افراد و مراکز که در این حوزه فعالیت داشته و دارند، صحبتهایی شده تا بتوانیم از ظرفیتهای آنان نیز استفاده کنیم.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار