قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر:

رسانه ملی مبارزه با اعتیاد را دغدغه خود بداند

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با تاکید بر اینکه رسانه ملی مبارزه با اعتیاد را دغدغه خود بداند، گفت: کشور با ‏جنگ نرم مواد مخدر روبرو است.
کد خبر: ۹۲۱۷۰
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۵ - 20July 2016

رسانه ملی مبارزه با اعتیاد را دغدغه خود بداند

به گزارش گروه سایر رسانههای دفاع پرس، علی مویدی در دیدار با دکتر مرتضی میرباقری معاون سیما گفت: انتصاب جنابعالی خبری خوش برای دست اندرکاران حوزه اجتماعی بود، همانطور که در تهیه و ارائه گزارش در جلسهای که با حضور مقام معظم رهبری (مدظله العالی) برگزار شد؛ نقش بسزایی داشتید، انشالله با تلاش شما و دیگر دوستان بتوانیم در جلسه ای که ماه آبان برگزار میشود، گزارش مبسوط و فوقالعادهای را تقدیم کنیم.

وی افزود: امروزه هر موضوعی که ظهور و بروز مییابد و یا رویدادی که رخ میدهد از طریق صدا و سیما به سمع و نظر مردم میرسد، در حوزه پیشگیری از اعتیاد نیز در نظر داریم برنامههای خبری، آموزشی و فرهنگی علیه مواد مخدر را با انسجام و کیفیت بهتری از طریق صدا و سیما ارائه کنیم.

قائم مقام دبیرکل ستاد بیان داشت: کشور با جنگ نرم مواد مخدر روبرو است و حقیقتا بخش اعظمی از همکاران ما در حال جنگیدن سخت با آن هستند، انتظار ستاد از صدا و سیما این است که اهمیت این موضوع را درک کند و پرداختن به حوزه مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد را دغدغه و اولویت خود بداند و امیدوارم امسال یک سال استثنایی برای این امر باشد.

مویدی افزود: ستاد در این راستا با در اختیار قرار دادن بودجه در حد توان، حمایتهای لازم را از صدا و سیما خواهد داشت و انتظار دارد نگاه سازمان صدا و سیما به حوزه مواد مخدر تغییر یافته و پر رنگ تر از گذشته به این موضوع توجه کند.

این مقام مسئول در ستاد ادامه داد: اگر یک پیام پیشگیرانه، هشدارگونه و اخلاقی با کیفیت و با هنر خوب گفته شود، اثر خود را به نحو مطلوب و شایسته در مخاطب بر جای میگذارد.

مویدی گفت: در سیاستهای ۱۱ گانه ابلاغی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) عنوان شده که دستگاهها ساختار مناسب در زمینه مبارزه با مواد مخدر فراهم کنند لیکن از صدا و سیما درخواست داریم این امر به زودی محقق شود و انتظار داریم سازمان موضوع پیشگیری از اعتیاد را جدی پیگیری کند

قائم مقام دبیرکل ستاد در پایان از زحمات و همکاری رسانه ملی در راستای امر مبارزه با مواد مخدر تقدیر و تشکر کرد .

همچنین دکتر مرتضی میرباقری معاون سیما در این دیدار گفت: در مدت زمانی که در وزارت کشور مشغول به فعالیت بودم، مطالعاتی را در حوزه آسیبهای اجتماعی داشتم، مقام معظم رهبری (مدظلهالعالی) هم اعتیاد را اولویت نخست آسیبهای اجتماعی برشمردند که باید برای حل و رفع آن کوشید. لذا اینجانب هم انتظار دارم در جلسه آینده مسئولان با ایشان، بتوانیم گزارش فوقالعادهای از اقدامات این حوزه ارائه دهیم و معتقدم میشود کارهای مشترک و اثرگذاری را با یکدیگر انجام دهیم.

وی افزود: صدا و سیما آمادگی دارد تا زمینههای لازم را برای انجام کاری فوق العاده در این حوزه آماده کند، میتوان یک برنامه کوتاه مدت طراحی و اجرا کرد و برنامههای خوبی که در گذشته انجام شده است را تقویت کرد.

معاون سیما با بیان اینکه ما اراده جدی داریم که کارهای مشترک هم در بخش محتوایی و هم در بخش روش اجرا ارتقاء کمی و کیفی پیدا کند، گفت: وظیفه رسانه ملی مدیریت افکار عمومی از طریق مهندسی ارائه پیام است و بهتر است اجرای این فعالیتهای مشترک تماماً در دست سیما باشد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار