مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور هشدار داد

بی احترامی به شخصیت‌های مذهبی پیامدهای ناگواری برای رژیم آل خلیفه خواهد داشت

مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: ادامه مداخله در امور دینی و بی‌احترامی به شخصیت‌های مذهبی بحرین پیامدهای ناگواری برای رژیم آل خلیفه در پی خواهد داشت.
کد خبر: ۹۲۱۷۹
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹ - 20July 2016

بی احترامی به شخصیت‌های مذهبی پیامدهای ناگواری برای رژیم آل خلیفه خواهد داشت

به گزارش دفاع پرس از قم، در بیانیه مرکز مدیریت حوزههای علمیه آمده است: ملت مسلمان و مظلوم بحرین سالیانی است که زیرفشار ظلم، جور و بیعدالتی رژیم آل خلیفه قرار دارند. این رژیم نژادپرست با زیر پا گذاشتن حرمت، آزادی و کرامت انسانها و کشتار زنان و کودکان بیگناه با استفاده از سکوت معنادار سازمانهای بین المللی و مدعیان دروغین دفاع از حقوق بشر، نوع دیگری از تروریسم دولتی را ابداع کرده و در اقدامی شرمآور  گستاخی را از حد گذرانده و از نجابت و خویشتنداری علما و مردم رنجکشیده آن دیار سوء استفاده کرده، اهانت به مقدسات و نمادهای مردم مظلوم آن سامان را پیش گرفته است.

در این بیانیه خاطرنشان شده است: سلب تابعیت و احضار آیتالله شیخ عیسی قاسم و دیگر علمای بحرینی به دادگاه و نیز زندانی و بازداشت کردنهای گسترده شخصیتهای دینی اهانت به نمادهای مذهبی مردم، صدور احکام ظالمانه و خونین در حق شهروندان و نیز انحلال سازمانها و احزاب مردمی مانند حزب «الوفاق» در مصادره اموال و داراییهای آنان، نمونههایی از اقدامات شرمآور این رژیم است که بر ملت ستمدیده و مستضعف آن دیار روا داشته است.

در این بیانیه اضافه شده است: استقلال حوزههای علمیه و پرداخت وجوه شرعی به علمای اعلام و نمایندگان تامالاختیار ایشان برای تامین مالی حوزههای علمیه از اصول اساسی و ویژگیهای مذهب شیعه است؛ که در طول تاریخ به آن عمل میشده است. اتهامهای واهی جمع اموال مجاز، به حضرت آیتالله شیخ عیسی قاسم از سوی رژیم آل خلیفه برای سرپوش نهادن بر اقدامات و جنایات غیر قانونی در حق این عالم بزرگ و اندیشمند مسلمان است.

در پایان این بیانیه خاطرنشان شده است: مرکز مدیریت حوزههای علمیه ضمن اعلام حمایت از آیتالله حاج شیخ عیسی احمد قاسم و نیز علمای بزرگ بحرین به رژیم آل خلیفه هشدار میدهد ادامه مداخله در امور دینی و بیاحترامی به شخصیتهای مذهبی و عدم توجه به خواست و اراده ملت مظلوم بحرین پیامدهای ناگواری برای این رژیم در پی خواهد داشت.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار