شورای علمی و برنامه ریزی دانشنامه دفاع مقدس تشکیل جلسه داد

اولین جلسه شورای علمی و برنامه‌ریزی دانشنامه دفاع مقدس استان اردبیل به همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل و با حضور کلیه اعضای مدعو برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۲۵۳
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷ - 20July 2016

شورای علمی و برنامه ریزی دانشنامه دفاع مقدس تشکیل جلسه داد

به گزارش دفاع پرس از اردبیل، اولین جلسه شورای علمی و برنامهریزی دانشنامه دفاع مقدس استان اردبیل به همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان اردبیل و با حضور  کلیه اعضای مدعو در سالن جلسات دانشگاه محقق اردبیلی  برگزار شد.

در این جلسه که با حضور جواد زنجانی فرماندار اردبیل و از فرماندهان دفاع مقدس استان و جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس، نمایندگان ادارات مدعو و اساتید دانشگاه برگزار شد علی واحد مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان اردبیل تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان را کاری عظیم، با ارزش و خطیر و در عین حال حساس و نیازمند دقت فراوان معرفی کرد که میتواند برای آیندگان روشنگر و راه گشا باشد.

واحد با بیان اینکه سعی داریم با بهرهگیری از بهترین اساتید دانشگاه و زبدهترین محققین، نویسندگان، پیشکسوتان و فرماندهان دفاع مقدس و کارشناسان ادارات مربوطه بتوانیم دانشنامه فوق را به بهترین وجه ممکن تدوین و به سرانجام برسانیم، افزود: کار تدوین دانشنامه فوق، کار زمان بر و طاقت فرسایی است که امید داریم با استعانت از خداوند متعال و عنایات خاص شهدا در این راه موفق باشیم و میراث ارزشمند دفاع مقدس را به صورت جامع و مانع به آیندگان به یادگار بگذاریم.

در این جلسه جواد زنجانی فرماندار اردبیل نیز ضمن بیان اینکه این کار به دقت فراوان نیاز دارد خواستار شناخت و درک عمیق اعضای شورای علمی از دانشنامه و به ویژه دانشنامه دفاع مقدس شد. این پیشکسوت دفاع مقدس گفت: این کار باید با دقت، صبر و آگاهی فراوان به انجام برسد تا منبع رجوع آیندگان به حقایق و معارف دفاع مقدس باشد.

سپس سردار مصطفی اکبری از فرماندهان دفاع مقدس استان، با اشاره به اینکه دانشنامه میراث مکتوب دفاع مقدس به نسلهای بعدی خواهد بود گفت: جامعیت دانشنامه و موثق بودن آن میتواند آن را به منبع عظیم حقایق و معارف دفاع مقدس استان تبدیل کند.

در ادامه حاضران در جلسه از جمله امیر علیرضا صیامی و دکتر یحیی ناظمی درباره انتخاب مدخلهای مختلف، چگونگی جمعآوری مقالات، ویراستاری، تدوین و سایر مراحل مربوط  به نگارش دانشنامه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در پایان، با نظر اکثریت حاضر در جلسه اعضای کمیته مدخلیابی در موضوعات مختلف تعیین شدند و علی واحد مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان اردبیل بر برگزاری منظم جلسات شورای علمی و برنامهریزی دانشنامه دفاع مقدس استان تأکید کرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار