مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان خبر داد

فعالیت 25 مؤسسه قرآنی در زنجان

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به ثبت 39 موسسه قرآنی در استان زنجان گفت: از این تعداد 25 موسسه فعال است که ظرف دو سال گذشته با مشکلات مالی مواجه بوده‌اند.
کد خبر: ۹۲۳۶۳
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶ - 21July 2016

فعالیت 25 مؤسسه قرآنی در زنجان

به گزارش خبرگزاری دفاع پرس از زنجان، ناصر مقدم اظهار کرد: استان زنجان شامل هشت شهرستان است که در همه شهرستانهای آن به غیر از سلطانیه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فعال است.

وی با اشاره به اینکه انجمنهای ادبی، خوشنویسی، قرآن و نهج البلاغه در این شهرستان ها فعال است، افزود: خانه هنرمندان استان، خانه مطبوعات استان و اتحادیه تشکلهای قرآنی از دیگر مجموعه های فعال در استان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان مجموع انجمنهای استان را 34 مورد اعلام کرد و گفت: در حال تدوین اساسنامه برای شهرستانهایی هستیم که آنها نیز برنامههای انجمن را پوشش دهند.

وی با اشاره به اینکه اغلب فعالیتهای فرهنگی از طریق انجمنها انجام میشود، تصریح کرد: تلاش میشود تا آخر شهریور ماه همه انجمنها ثبت شود.

مقدم در ادامه با اشاره به فعالیت خانه هنرمندان و خانه مطبوعات و تنظیم اساسنامه برای آنها بیان کرد: در بخش فعالیتهای قرآنی نیز در استان زنجان اقدامات متعددی صورت گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به ثبت 39 موسسه قرآنی در استان زنجان افزود: از این تعداد 25 موسسه فعال است.

وی با اشاره به اینکه در ظرف دو سال گذشته موسسات با مشکلات مالی مواجه بودهاند، تصریح کرد: با وجود این مشکلات انجمنها فعالیتهای خود را انجام دادهاند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه از نظر فعالیتهای فرهنگی و هنری استان زنجان فعالیت های چشمگیری داشته است، خاطرنشان کرد: انجمنها با وجود همه مشکلات مالی برنامههای خود را برگزار کردهاند که برای فعالیت بهتر آنها ضروری است حمایت بیشتری از این مجموعهها شود.

وی با اشاره به اینکه مبلغ ناچیزی از ابتدای سال برای اجرای برنامههای فرهنگی و هنری شهرستانها کمک شده است، تصریح کرد: با این وجود، اعتبارات بر اساس شاخص بین انجمنها توزیع و فعالیتهای مربوط صورت گرفته است.

نظر شما
پربیننده ها