حواشی گردهمایی 100 جانباز 70 درصد استان فارس

امروز به منظور بررسی مشکلات جانبازان 70 درصد به بالا 100 نفر از این جانبازان در استان فارس گرد هم آمدند.
کد خبر: ۹۲۴۲۶
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۳ - 21July 2016

حواشی گردهمایی 100 جانباز 70 درصد استان فارس

به گزارش خبرگزاری دفاع پرس از فارس؛ امروز 31 تیر ماه جلسه سالانه انجمن جانبازان قطع نخاع و ضایعه مغزی فارس در سالن فرهنگیان آموزش و پرورش برگزار شد.

این جلسه سالی یک بار برای بررسی عملکرد انجمن و ارایه گزارش به جانبازان و مسئولین مرتبط برگزار میشود.

در استان فارس 200 جانباز قطع نخاعی و ضایعه مغزی وجود دارد که 100 نفر از آنها عضو این انجمن هستند. در این جلسه تعدادی از مسئولین استانی از جمله مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران، معاون فرماندار، رییس آموزش و پرورش ناحیه 3، معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید، معاون فرهنگی بنیاد شهید، رییس مرکز توانبخشی سلمان فارسی و مدیر کل بانک انصار استان نیز شرکت کردند.

این انجمن چند سالی است که موازی نهادهای دیگر مانند بنیاد شهید با اهداف رسیدگی به امور جانبازان قطع نخاعی و ضایعه مغزی استان تشکیل شده و به مسایل درمانی، فرهنگی، ورزشی و رفاهی این جانبازان میپردازد و با تلاش و پیگیری چند نفر از این جانبازان راهاندازی شده و اداره میشود.

از فعالیتهای قابل توجه این انجمن اهمیت دادن به خانواده های جانبازان و برگزاری مراسمهایی با حضور آنها است تا علاوه بر ایجاد فضای شاد برای خانوادههایی که امکان حضور در خیلی از مکانها را به دلیل وضعیت جانباز خود ندارد، تجربیات خود را نیز با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

از دیگر اقدامات انجام شده توسط این انجمن میتوان به حمایت از جانبازان ورزشکار اشاره کرد. یکی از قهرمانان جهانی پارا المپیک که در 4 دوره مقام اول جهانی را کسب کرده نیز در همایش حضور داشت.

محمدرضا میرزایی که از سال 1996 تا 2008 میلادی قهرمان جهانی در رشته دو میدانی ماده پرتاب نیزه بوده، تشکیل این انجمن را نقطه روشنی برای آینده ورزش جانبازان میداند و امیدوار است انجمن بتواند مشکلات تجهیزاتی و امکاناتی ورزش جانبازان را رفع کند. او اولین مدال کسب کرده خود در پاراالمپیک آنتالتای آمریکا در سال 1996 را به موزه رضوی تقدیم کرده و در حال حاضر به دلیل مشکلات جسمانی از ورزش کناره گرفته است.

اما دیدن صحنهای در گوشه سالن همایش آدم را سر جایش میخکوب میکرد، جانبازی خوابیده بر روی شکم بر برانکارد، مردی که بیش از 30 سال است دشمن او را از پا درآورده و حالا با برانکارد در مراسم شرکت کرده تا بتواند کنار دوستانش باشد. وی معتقد است حضور او الزامی است چرا که تمام آنها جانبازان بالای 70 درصد هستند و همگی مشکلاتی دارند و اگر هر کدام به دلیل این مشکلات شرکت نکنند انجمن منحل میشود.

محمد جعفری مدیر کل انجمن جانبازان نخاعی هدف تشکیل این انجمن را تسریع بخشیدن به حل مشکلات جانبازان 70 درصد به بالا میداند و میگوید: ما بدون هیچ سمت اجرایی و هیچ پشتوانه قدرتی و مالی انجمن را راه انداختیم چون خودمان این درد را با گوشت و پوست و استخوان حس کردهایم و باید برای کمک به دوستان خود کاری میکردیم تا کمی به دردهایشان التیام ببخشیم.

رییس هییت مدیره انجمن غلامحسین نعمت اللهی گزارش عملکرد یک ساله انجمن را به جانبازان و مسئولین حاضر میدهد و به بیان کردن مشکلات فعلی میپردازد از جلسات و رایزنیهایی در سال 94 برای حل مشکلات انجامی شده سخن میگوید و همچنین یک خبر خوب در خصوص پرداخت تسهیلات قرض الحسنه از طرف بانک انصار به جانبازان میدهد.

مجید عباس نژاد حقیقی مدیر بانک انصار استان که در مراسم حضور دارد از پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به جانبازان خبر داده و عنوان میکند: در مرداد ماه سقف وام مشخص شده و بعد انجمن طی یک معرفینامه جانبازان عزیز را برای گرفتن تسهیلات به ما ارجاع خواهد داد. این تسهیلات به صورت قرضالحسنه و با سود 4 درصد است.

در طول مراسم میکروفن در اختیار جانبازان قرار میگیرد تا از مشکلات خود بگویند که بیشتر آنها به مشکل درمانی، نبود آسایشگاه مناسب جانبازان در استان و مشکلات بیمه صحبت کردند و یکی از جانبازان ازسراسری بودن این مشکلات در کل کشور گفت و از دوستانش خواست تا زحمات مسئولین استان را درنظر بگیرند و از زحمات مسئولین تشکر کرد.

در طول مراسم یکی از خوانندگان جوان استان به اجرای چند قطعه موسیقی برای جانبازان پرداخت. محمد حسین فیلی خواننده جوان شیرازی که تیتراژ برنامه تعاون شبکه فارس را نیز در پرونده کاری خود دارد وظیفه خود دانسته بود که برای ادای احترام به این قهرمانان در مراسم به اجرای برنامه بپردازد.

در آخر مراسم  نیز طی برگزاری انتخاب بازرس انجمن انتخاب شد و همچنین از پرستاران و دست اندرکاران آسایشگاه توانبخشی سلمان فارسی که حامی همیشگی این جانبازان گرانقدر بودهاند با لوح و هدیهای تقدیر یه عمل آمد.

نظر شما
پربیننده ها