بازداشت تیم تروریستی وابسته به داعش در برزیل

پلیس فدرال برزیل یک تیم تروریستی وابسته به داعش را که در حال کسب آمادگی برای انجام «اقدامات تروریستی» بودند،‌ دستگیر کرد.
کد خبر: ۹۲۴۳۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴ - 22July 2016

بازداشت تیم تروریستی وابسته به داعش در برزیل

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، یک منبع موثق در وزارت دادگستری برزیل گفت: پلیس فدرال این کشور روز پنج شنبه اعضای گروهی را که در حال کسب آمادگی برای انجام «اقدامات تروریستی» بودند، دستگیر کرد.

افراد دستگیر شده وابسته به گروه تروریستی داعش هستند؛ اما این خبر تاکنون تأیید نشده است.

آژانس جاسوسی برزیل نیز روز پنجشنبه اعلام کرد که به دنبال اعلام وفاداری یک گروه افراط گرای برزیلی به گروه تروریستی داعش، این آژانس در حال تحقیق و بررسی تمام تهدیدات ممکن در جریان برگزاری بازیهای المپیک ریو است.

شرکتی موسوم به «گروه جاسوسی سایت» که در حوزه کنترل و نظارت بر اینترنت فعالیت می کند، پیشتر گزارش داد که گروهی ناشناس به نام «انصارالخلیفه برزیل» روز یکشنبه در پیامهای خود در تلگرام اعلام کرد که از «ابوبکر البغدادی» رهبر داعش پیروی می کند. این گروه ناشناس همچنین تبلیغات داعش را به سه زبان عربی، انگلیسی و پرتغالی منتشر می کند.

گفتنی است که در پی حمله تروریستی هفته گذشته در نیس فرانسه، مقامات برزیلی تدابیر امنیتی خود را افزایش داده اند و در حال طرح ریزی محدوده های امنیتی، نصب موانع جاده ای و تفتیش بازدیدکنندگان ریودوژانیرو در جریان بازیهای المپیک هستند.

منبع: مهر
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار