امیر گلفام در گفت‌وگو با خبرگزاری دفاع مقدس:

شهید صیاد، خط‌شکن نظام آموزشی ارتش بود

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش گفت: تدبیر و صبوری شهید صیاد شیرازی در نظام آموزشی باعث شد که هنگام فارغ التحصیلی، دانشجویان با آگاهی کامل وارد مناطق جنگی شوند.
کد خبر: ۹۲۴۵
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۲ - 09January 2014

شهید صیاد، خط‌شکن نظام آموزشی ارتش بود

خبرگزاری دفاع مقدس: امیر ابراهیم گلفام، به عنوان کهنه سرباز دوران جنگ، خاطرات بسیاری را از روزهای دفاع مقدس دارد. امیر گلفام با سابقه بیش از «۶۵ ماه حضور در جبهه»، بیشتر روزهای جنگ را در منطقه غرب و شمالغرب پشت سر گذاشته و به عنوان فرمانده آتشبار، افسر رابط و گاهی هم سرپرست گردان توپخانه در جنگ تحمیلی فعالیت کرده است.

وی که مسئولیتهای مختلف مدیریتی در لشکر ۲۳ نیروی مخصوص، تیپ ۶۵ مخصوص نیروی زمینی و حوزه مرکزی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش را بر عهده داشت، اکنون سمت رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ارتش را برعهده دارد و در عرصه حفظ و نشر آثار دفاع مقدس فعالیت میکند.

امیر گلفام متولد سال ۱۳۴۲ در شهر ری است، که با اولین جرقههای انقلاب اسلامی، همراه با روشنگریهای روحانیون آشنا وارد جرگه انقلابیون شد.

 وی با حضور در خبرگزاری دفاع مقدس و در گفتو گو با خبرنگار ما اظهار کرد: هنوز ۱۴ سالم نشده بود که با تفکرات انقلابی آشنا شدم. همیشه سعی می کردم به نحوی برای پیروزی انقلاب کاری انجام دهم. خوب یادم هست که اعلامیههای امام (ره) را با دست می نوشتم و در بین مردم به صورت مخفیانه پخش می کردم. این اولین قدم من برای شرکت در جمع کثیری از مردم برای پیروزی انقلاب اسلامی بود.

وی با اشاره به فوت پدر و به دنبال آن کار کردن در یک کارخانه ریسندگی و بافندگی عنوان داشت: همزمان در کنار کار کردن به تحصیل خود نیز ادامه دادم. آن سال ها به هر نحوی که شده حمایت خود را از امام خمینی (ره) اعلام می کردم. در همان کارخانه  با دوستان انقلابی خود، روزهایی را که رهبر کبیر انقلاب، عزای عمومی اعلام می کردند، در محل کار حاضر شده و به صورت رسمی مرخصی می گرفتیم. با این کار می خواستیم همه ببینند و بدانند که امروز را نباید کار کرد.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ارتش ادامه داد: انقلاب که پیروز شد من سال سوم دبیرستان بودم. بعد از آن و همزمان با شروع فعالیت کومله و گروهکهای منافق در کشور، وارد بسیج دانش آموزی شده و دورههای آموزش نظامی را در شهر ری گذراندم.

سخنرانی امام وتغییر مسیر زندگی من

این رزمنده دوران دفاع مقدس تصریح کرد: وقتی جنگ تحمیلی آغاز شد و من احساس تکلیف می کردم. با شنیدن صحبتهای امام راحل مبنی بر اینکه دانشگاه افسری، فیضیه ارتش است و بر جوانها تکلیف است که این حوزه را پر کنند. فرمایش امام مسیر زندگی من را تغییر داد و من تصمیم گرفتم که وارد دانشکده افسری ارتش شوم.

شهید صیاد، خط شکن نظام آموزشی ارتش

امیر گلفام بیان کرد: ورودمان به دانشگاه افسری با شهادت شهید نامجو همزمان شد. زمانی که رسماً وارد دانشگاه افسری شدم شهید صیاد شیرازی، فرماندهی دانشکده افسری را بر عهده داشت.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ارتش با اشاره به نقش شهید صیاد شیرازی در دانشگاه افسری افزود: شهید صیاد در نظام آموزشی خط شکن بود و درسهای عملی را در سه ماه تابستان در جبههها برگزار می کرد. اولین بار که به جبهه جنوب اعزام شدم، با یک اسلحه "ژ۳" در منطقه "رقابیه" حاضر شدم. این تدبیر و صبوری شهید صیاد شیرازی در نظام آموزشی باعث شد که هنگام فارغ التحصیلی، دانشجویان با آگاهی کامل وارد مناطق جنگی شوند.

شهدا، عزتی بزرگ برای سرزمین ما هستند

وی با اشاره به حضور خود در جبهههای غرب گفت: عراق یکی از شهدای ما را در ارتفاعات آویزان کرده بود که درس عبرت و در واقع تضعیف روحیهای برای نیروهای ما باشد. اما این عمل نه تنها اثر مخربی روی نیروهای ایرانی نداشت بلکه عزت  و ارزش شهدا را بیشتر کرده و نیروی مقاومت رزمندگان را دو چندان کرد.

امیرگلفام عنوان داشت: یادم هست یک بار از مرز عبور کرده و وارد سنگرهای عراقی شدم. عکس بزرگی از صدام روی دیوار سنگر خودنمایی می کرد. روی میز، قوطی شیرخشک هلندی به چشم می خورد. عراقی ها با چنین شرایط و امکاناتی به جنگ ما آمدند که حتی ما شرایط گرم کردن آب را نداشتیم.

چهره پر جذبه شهید آبشناسان

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ارتش در پایان با یادی از شهید آبشناسان بیان کرد: وقتی در دانشگاه افسری بودم، شهید آبشناسان را دیدم که لباس استتار به تن داشت. آن زمان نتوانستم بفهمم که او کیست. اما وقتی چهره پر جذبه او را دیدم پیش خود گفتم، خدمت کردن در کنار این چهره باید افتخاری باشد.  در دوره مقدماتی و در زمان انتخاب یگان برای حضور در جبهه، اسامی لشکر ۲۳ نیروی مخصوص اعلام شد که من نیز جزء آن نفرات بودم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار