بزرگترین چالش بازنشستگان ناجا مساله حقوق است

رئیس کانون بازنشستگان ناجا گفت: در حال حاضر بزرگترین چالش بازنشستگان مساله حقوق است که برای رفع آن باید دولت و مجلس پای کار باشند.
کد خبر: ۹۲۷۰۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵ - 24July 2016

بزرگترین چالش بازنشستگان ناجا مساله حقوق است

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، سردار سرتیپ دوم مصطفی مکاوی پور روز یکشنبه در آیین بهره برداری از ساختمان کانون بازنشستگان نیروی انتظامی لرستان افزود: در این راستا سال گذشته اقدامات مطلوبی انجام شده و در کانون های ارتش، سپاه، وزارت دفاع و ناجا یک شورا تشکیل شده که امسال تامین اجتماعی و سازمان بازنشستگی به این شورا اضافه شده اند.

وی اقدامات این شورا را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در این رایطه چالش های اصلی بازنشستگاه بررسی، پیگیری و به دولت اعلام می شود.

رئیس کانون بازنشستگان ناجا با بیان اینکه امروز برای دفع مشکلات بازنشستگان وحدت نظر ایجاد شده، گفت: نظام و دولت برای رفع مشکلات حقوقی این قشر، مسئولیت اساسی دارند.

سردار سرتیپ دوم مکاوی پور ادامه داد: نسبت به بازنشستگان غفلت هایی اتفاق افتاده که بایدجبران شود چراکه این قشر جوانی خود را در عرصه نظم وامنیت کشور فدا کرده اند.

وی با اشاره به وجود 700 هزار بازنشسته نیروهای مسلح کشور تاکید کرد: این افراد در تاریخ تکرار نمی شوند چراکه در دوران انقلاب و دفاع مقدس حضور داشته اند و خدمت رسانی به آنها در حد شعار، بلکه باید در مقام عمل باشد.

رئیس کانون بازنشستگان ناجا همچنین اضافه کرد: نیروهای مسلح لرستان نیز مشکلات بسیاری را در ادوار مختلف به ویژه در دفاع مقدس تحمل و تعداد قابل توجهی شهید و ایثارگر را تقدیم نظام کرده اند اما توجه به استان در ایجاد زیرساخت و رفع مشکلات اساسی با غفلت بوده است.

سردار سرتیپ دوم مکاوی پور با اشاره به صرفه جویی های مالی در احداث ساختمان کانون بازنشستگان لرستان گفت: این طرح در سال اقتصاد مقاومتی از نظر مولفه های صرفه جویی، مقام نخست کشور را دارد.

ساختمان در زمینی به مساحت 700 متر مربع اعتبار سه میلیارد و 750 میلیون ریال احداث شده است.

* حضور بیشترین بازنشسته ناجا درلرستان/ بیکاری فرزندان مشکل اصلی بازنشستگان

فرماندهی انتظامی لرستان از حضور بیشترین بازنشسته ناجا درلرستان و بیکاری فرزندان مشکل اصلی بازنشستگان در استان خبر داد.

سردار محمد قنبری در آیین افتتاح ساختمان کانون بازنشستگان ناجا،با اشاره به بیشترین حضور بازنشسته ناجا در لرستان افزود: بیکاری فرزندان بازنسشته مشکل اصلی بازنشستگان بوده و تلاش برای اختصاص وام به این افراد را از کانون بازنشستگان ناجا را خواستاریم.

وی با توجه به شعار سال، اقتصادی مقاومتی و اقدام و عمل، در ساخت این ساختمان، صرفه جویی به عمل آمده است، افزود: با احتساب پیمانکار در مناقصه های مشابه، برای ساخت این ساختمان 6میلیارد ریال برآورد شده بود که با صرفه جویی در هزینه ها، با مبلغ سه میلیارد و 700میلیون ریال، به پایان رسیده است.

قنبری به حقوق پایین بازنشستگان اشاره کرد و گفت: در رسیدگی به امور بازنشستگان و تمهیداتی برای جذب فرزاندانشان در ناجا را کوتاهی نخواهیم کرد.

وی گفت: در صورت موافقت کانون بازنشستگان ناجا، و در اختیار گذاشتن مبلغی در بانک، بتوانیم در صورت نیاز، با اعطای وام برای کمک معشیتی به بازنشسته ها، اقداماتی انجام بدهیم.

منبع: ایرنا

نظر شما
پربیننده ها