در گفتگو با دفاع پرس مطرح شد؛

میزبانی شهر گلباف از دو شهید گمنام

فرمانده حوزه مقاومت بسیج گلباف گفت: همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) دو شهید گمنام در شهر گلباف از توابع شهرستان کرمان تشییع و تدفین می‌شوند.
کد خبر: ۹۲۸۳۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰ - 25July 2016

میزبانی شهر گلباف از دو شهید گمنام

سید عباس حسینی در گفتگو با خبرنگار دفاع پرس گفت: پیکر مطهر دو شهید گمنام، شنبه 9 مرداد و همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) بر دستان مردم ولایتمدار شهر گلباف تشییع و تدفین میشود.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج گلباف ادامه داد: پیکر مطهر شهدای گمنام صبح روز جمعه 8 مرداد پس از مراسم دعای ندبه مسجد صاحب الزمان(ع) درشهر کرمان، در مسیر گلباف بر دستان مردم شهر ماهان تشییع و پس از حضور در نماز جمعه ماهان به گلباف منتقل میشود.

حسینی خاطرنشان کرد: بنا به درخواست مردم روستاهای مسیر ماهان تا گلباف، شهدا در روستاهای سیرچ، جوشان، هشتادان و فندقا نیز مورد استقبال و تشییع مردم قرار گرفته و برنامههای فرهنگی در این مکانها از سوی مجموعههای مذهبی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه کلیه مراسم استقبال و برنامههای تدارک دیده شده توسط هیئتهای مذهبی  و پایگاههای مقاومت بسیج شهر انجام میشود، افزود: پیکر مطهر دو شهید ساعت 18:30 در ورودی زمانآباد شهر گلباف مورد استقبال قرار میگیرند و سپس به سمت مسجد دوازده امام(ع) گلباف واقع در شهرک باهنر انتقال داده میشوند.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج گلباف ادامه داد: مراسم وداع با شهدا با حضور مردم و هیئتهای مذهبی شهر در مسجد 12 امام با سخنرانی یکی از یادگاران دفاع مقدس و مداحی برگزار میشود.

حسینی افزود: مراسم تشییع و خاکسپاری شهدا روز شنبه همزمان با سالروز شهادت امام صادق (ع)، ساعت 9 صبح از مسجد 12 امام به سمت مسجد صاحب الزمان(عج) و از آنجا بر دستان مردم شهیدپرور گلباف به سمت محل خاکسپاری، جنب سرو 900 ساله و تکیه حضرت ابوالفضل(ع) حرکت میکنند.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج گلباف افزود: پس از خاکسپاری شهدای گمنام از طرف مسئولان و مجموعههای مذهبی شهر گلباف برنامههای متعدد مذهبی، فرهنگی مناسبی ازجمله مراسم  شام غریبان تدارک و برنامهریزی شده است.

وی در پایان از همه مردم شهیدپرور گلباف دعوت کرد که همانند استقبال از شهدای غواص در سال قبل که حماسهای بزرگ آفریدند، در این مراسم معنوی شرکت کرده و با آغوشی باز به استقبال فرزندان حضرت زهرا(س) بشتابند.

لازم به ذکر است، دو شهید 17 ساله از شهدای عملیات خیبر و والفجر 4 هستند. شهر گلباف در دوران دفاع مقدس 114 شهید تقدیم انقلاب و کشور کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار