مجید قلی‌زاده:

تمجید رهبری از مسعود شجاعی، مدال افتخار برای این هنرمند است

مدیرعامل خبرگزاری تسنیم با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب از برگزاری دو دوره مسابقه هولوکاست توسط شجاعی طباطبایی از این کار با عنوان «خیلی عالی» یاد کردند، گفت: تمجید رهبر انقلاب از کار شجاعی، مدال افتخار برای این هنرمند است.
کد خبر: ۹۲۸۵۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۱ - 25July 2016

تمجید رهبری از مسعود شجاعی، مدال افتخار برای این هنرمند است

به گزارش گروه سایر رسانههای دفاع پرس، مراسم تجلیل از سیدمسعود شجاعی کاریکاتوریست جبهه فرهنگی انقلاب، صبح امروز چهارم مردادماه با حضور محمدحسین صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، حمیدرضا مقدمفر مشاور رسانهای و فرهنگی فرمانده کل سپاه، حجتالاسلام والمسلمین زائری رئیس مجموعه فرهنگی سرچشمه، محمدحسین نیرومند مدیر انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس، حبیبی مدیر انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس  و جمعی از هنرمندان برگزار شد.

مجید قلیزاده مدیرعامل خبرگزاری تسنیم در ابتدای این مراسم با بیان اینکه به دلیل تلاشهای شجاعی، استاد مسلم گرافیک از مدتها پیش در صدد برگزاری این نشست در خبرگزاری بودیم، گفت: یکی از اصلیترین دلایل برگزاری این مراسم، کلامی است که رهبر معظم انقلاب درباره ارزش کار ایشان در برگزاری دو دوره مسابقه کاریکاتور هولوکاست فرمودند. ایشان فرمودند که این کار خیلی عالی بود. این جمله رهبر معظم انقلاب خیلی پیام داشت و نشان میدهد که برگزاری این دو مسابقه درباره هولوکاست، کاری سنجیده انقلابی و هوشمندانه بود.

تعبیر مقام معظم رهبری نشان میدهد که کار شجاعی در اوج است

وی اضافه کرد: وقتی رهبر معظم انقلاب از این اقدام با عنوان «عالی» یاد میکنند، یعنی این کار در اوج بوده است. بنابراین ما به عنوان عضو کوچکی در رسانه وظیفه خود دانستیم که به اندازه خودمان برای این نوع اقدامات شجاعی، به وی دست مریزاد بگوییم.

هنر شجاعی شمشیری است برای از بین بردن ناپاکیها و ظلمها

قلی زاده  گفت: هنری ارزش دارد که در خدمت دفاع از مردم، دفاع از انسانیت و حقانیت باشد. هنری ارزش دارد که بتوان از آن شمشیری برای از بین بردن ناپاکیها و ظلمها ساخت؛ هنری که باید از لحاظ تکنیک و محتوا در اوج باشد، با خلوص و غمخواری همراه باشد. معتقدیم که هنر شجاعی از این جنس است.

قلیزاده تصریح کرد: هنر کاریکاتور این توانمندی را داشته که در تمام فراز و فرود انقلاب با آن همراه بوده و از این نظر جزو معدود هنرهایی است که توانسته وظیفه خود را ایفا کند. کاریکاتور از جمله هنرهایی است که زبان بینالمللی دارد و برای همه قابل فهم است و این توانمندی را دارد که در موضوعات مختلف حرف اصیل انقلابی را بزند. شجاعی با برگزاری دو دوره مسابقه هولوکاست این موضوع را به عینه ثابت کرده است.

تمجید رهبر معظم انقلاب از کار شجاعی، مدال افتخار برای این هنرمند است

وی ادامه داد: شجاعی هنگامی که 12 طرح توهینآمیز نسبت به پیامبر اکرم(ص) منتشر شد، احساس تکلیف میکند و وارد عرصه میشود و مسابقهای برگزار میکند که از همان نخست مورد اعتراض مستکبران قرار میگیرد، یا وقتی ماجرای شارلی ابدو رخ میدهد، وارد میدان میشود و رژیم صهیونیستی تمام لابیگری را به کار میبندد که جلوی دومین مسابقه را بگیرد ولی به لطف الهی این مسابقه برگزار میشود و تأثیر خودش را نیز میگذارد و رهبر انقلاب نیز از کار ایشان تجلیل میکنند. نظر رهبر معظم انقلاب، مدال افتخاری است که بر سینه این هنرمند انقلابی میدرخشد.

شجاعی طباطبایی رزمندهای است که میداند در چه سنگری و با چه سلاحی بجنگد

مدیرعامل تسنیم با اشاره به سابقه فعالیتهای شجاعی در عرصه هنر انقلاب اسلامی گفت: شجاعی از آن دسته از هنرمندانی است که در هنگام دفاع مقدس در سنگر حاضر شد و وظیفه الهی خود را انجام داد و امروز نیز به عنوان رزمنده حضور دارد و در عرصه جبهه جنگ نرم علمداری میکند و با هنرش اقدام به صدور انقلاب میکند. شجاعی طباطبایی یک رزمنده است و میداند که در چه سنگری و با چه سلاحی بجنگد.

به گفته قلیزاده؛ شجاعی طباطبایی رزمندهای است که در جبهه مقاومت مرزهای جغرافیا را در نوردیده و به کمک مستضعفان عالم آمده است. برگزاری این مراسم، تقدیر و خدا قوت گفتن به این هنرمند است که بر ضد مستکبران فعالیت میکند.

منبع:تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار