لاریجانی:

همه مردم دعاگوی ورزشکاران المپیکی هستند

رئیس مجلس و وزیر ورزش و جوانان از اردوی تیم‌های وزنه‌برداری و کشتی کشورمان بازدید کردند.
کد خبر: ۹۲۹۰۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۵ - 25July 2016

همه مردم دعاگوی ورزشکاران المپیکی هستند

به گزارش گروه سایر رسانههای دفاع پرس،علی لاریجانی و محمود گودرزی ضمن بازدید از کمپ تیم ملی وزنهبرداری با ملی پوشان کشورمان و همچنینی اعضای تیمهای کشتی دیدار و گفتوگو کرد. در جریان این بازدید علی مرادی، رئیس فدراسیون وزنهبرداری از فرایند آمادهسازی این تیم و پنج سهمیه کسب شده توسط وزنهبراداران کشورمان گزارشی کامل ارائه کرد. مرادی با بیان اینکه ملیپوشان وزنهبرداری اعزامی به مسابقات ریو تست دوپینگ دادهاند، ابراز امیدواری کرد، وزنهبراداران کشورمان با حضوری پاک شگفتیساز شوند.

در ادامه لاریجانی نیز با ابراز خوشحالی از حضور در جمع ملیپوشان کشورمان گفت: همه مردم دعاگوی شما هستند و ما هم امیدواریم با دست پر به کشور بازگردید.

وی افزود: آنچه که امروز در تمرینات شما شاهد بودیم، نشان از آمادگی کامل شما  برای حضور در بازیهای المپیک 2016 ریو دارد.

لاریجانی همچنین در بازدید از اردوی آمادهسازی تیم ملی کشتی گفت: خیلی راغب بودم از نزدیک و پیش از آغاز مسابقات، ملیپوشان کشورمان را ببینیم و با شما گفتوگو کنم. تمرینات شما نشان داد که به لحاظ فنی و روحی  به بهترین سطح از آمادگی رسیدهاید.

رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن آرزوی موفقیت برای ملیپوشان کشورمان تصریح کرد: انتظار مردم از رشتههای پرمدال مثل کشتی بالا است و امیدوارم  دست پر به کشور بازگردید.

در ادامه رئیس فدراسیون کشتی نیز از حضور لاریجانی و گودرزی و اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس در محل اردوی آمادهسازی تیم ملی قدردانی کرد. رسول خادم ضمن تشریح  اقدامات صورت گرفته در خصوص روند آماده سازی تیم ملی کشتی افزود: ملیپوشان کشورمان در طول این سالها زحمات زیادی را متحمل شدهاند.

وی همچنین با مورد توجه قرار دادن انتظارات مردم از کشتیگیران عنوان کرد: در واقع در این مدت خانه کشتی محل زندگی کشتیگیران بوده است که امیدوارم همه این تلاشها منجر به موفقیت شود.

رئیس فدراسیون کشتی آنچه که توسط ملیپوشان به دست آمده را افتخار ملی توصیف کرد و گفت: چه آنهایی که به این مسابقات اعزام میشوند و چه آنهایی که انتخاب نشدند، در پیروزیها سهم خواهند داشت.

همچنین محمود گودرزی در دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به سوابق حضور ورزش ایران در بازیهای المپیک و پارالمپیک، تاکید کرد که باید همه کمک کنند تا توقع جامعه و افکار عمومی از ورزشکاران اعزامی ایران به ریو، واقعی و به دور از احساسات باشد.

وزیر ورزش و جوانان گفت: کاروان ایران با 63 نفر به المپیک ریو میرود که این تعداد پیش از این سابقه نداشته است. در این دوره رکورد حضور بانوان ایرانی هم شکسته شده که این موضوع با توجه به برنامهها و تاکیداتی که در حوزه ورزش زنان داشتهایم، اهمیت ویژهای دارد. ما امیدواریم که شرایط به گونهای باشد که در یک یا دو رشته از ورزش بانوان حتی شانس مدال پیدا کنیم، اگرچه میدانیم که کار دشواری خواهد بود.

گودرزی به شرایط ویژه والیبال اشاره کرد و افزود: حضور والیبال که پیش از این سابقه نداشته، میتواند فضای نشاط و هیجان در جامعه ایجاد کند. آرزو میکنیم تیم ملی والیبال بتواند نتایج خوبی بهدست بیاورد، اما با توجه به حضور کشورهایی مانند برزیل، ایتالیا، آمریکا و روسیه که هر کدام سابقه قهرمانیهای زیادی در این رشته دارند، توقع غیر واقعی نمیتوانیم از بچههای تیم ایران داشته باشیم.

وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به سوالی درباره اینکه چه رشتههایی شانس کسب مدال دارند؟ گفت: به صورت سنتی ورزش ایران در کشتی، وزنهبرداری و تکواندو شانس کسب مدال دارد. البته ما امیدواریم در این دوره رشتههای دیگر هم بتوانند موفق باشند، اما عنایت داشته باشید که در همه رشتهها، بهترینها به المپیک میآیند و گرفتن مدال کار سادهای نیست.

گزارشی از حمایتهای دولت، مجلس و دیگر دستگاهها از ورزشکاران در آستانه المپیک، بخش دیگری از گزارش وزیر ورزش و جوانان بود. وی گفت: دولت با وجود محدودیتها و مشکلاتی که دارد، توجه ویژهای به ورزش داشته است. برای کسب سهمیه پاداشی مختصر به همه ورزشکاران پرداخت شد و در عین حال مقرر شده که از مدالآوران با اهدای جوایز و نیز ایجاد فرصت استخدام، تقدیری درخور به عمل آید. بخش خصوصی هم ورود کرده و پاداشهایی تعیین کرده است، به طوری که از نظر میزان پاداش قهرمانان المپیکی، ایران جایگاه خوبی دارد و در بین ده دوازده کشور اول دنیاست.
منبع:تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار