دریاداردوم ایرانی عنوان کرد

نجات دو کشتی ایرانی با دفع حمله ۲۰ قایق دزدان دریایی

جانشین معاون عملیات نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه صبح امروز بار دیگر حملات پیاپی دزدان دریایی به یک فروند کشتی ایرانی ناکام ماند، گفت: با توقف بادهای موسمی و مساعد شدن شرایط جوی؛ دزدان دریایی فعالیت خود را در خلیج عدن از سر گرفته اند.
کد خبر: ۹۲۹۵
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۷ - 10January 2014

نجات دو کشتی ایرانی  با دفع حمله ۲۰ قایق دزدان دریایی

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، دریاداردوم شهرام ایرانی جانشین معاون عملیات نیروی دریایی ارتش گفت: پس از نجات نفتکش ایرانی از چنگ ۱۲ قایق دزدان دریایی، صبح امروز ۸ فروند قایق تندرو آنها به یک فروند کشتی ایرانی هجوم میآورند که با حمایت به موقع تیم اسکورت و عملیات ویژه و نیز حضور به موقع ناوگروه بیست و هشتم در منطقه، دزدان دریایی متواری میشوند.

وی با اشاره به اینکه این حادثه در منطقه میانی خلیج عدن و در ۸۰ مایلی جنوب رأس فرتاک اتفاق افتاد خاطر نشان کرد: تا زمانی که ناوگروههای نیروی دریایی ارتش و تیمهای اسکورت و عملیات ویژه این نیرو در منطقه تحت نفوذ دزدان دریایی حضور مستمر دارند هیچ خطری ناوگان تجاری و نفتکش ما را در دریا تهدید نمیکند و حضور دریادلان ارتش جمهوری اسلامی ایران ضامن تأمین امنیت اقتصاد کشور خواهد بود.

ایرانی با بیان اینکه بیش از ۹۳ درصد تجارت کشور ما از طریق دریاست افزود: امروز با عنایات حضرت حق سیادت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در عرصه دریاها در خلیج فارس، تنگه هرمز، دریای عمان و شمال اقیانوس هند برقرار است و همین سیادت و اقتدار دریایی موجب آن شده است که در شرایط کنونی از وارد آمدن کوچکترین ضربه به اقتصاد کشور جلوگیری شود.

گفتنی است، ناوگروه بیست و هشتم نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن جمهوری اسلامی ایران البرز، ناو پشتیبانی رزمی بندرعباس، زیردریایی سنگین یونس و یک فروند بالگرد ۲۱۲ پس از حضور در بندر بمبئی هند و بندر کلمبو کشور سریلانکا مأموریت خود را در مسیر برگشت به سمت یکی دیگر از بنادر شمال اقیانوس هند ادامه میدهد.

نظر شما
پربیننده ها