مسئول کمیته مشارکتهای مردمی زوار اربعین بیان کرد:

نذورات نقدی مردم برای پشتیبانی زائران اربعین حسینی

مسئول کمیته مشارکتهای مردمی و پذیرش زوار اربعین حسینی گفت: مردم کشورمان سال گذشته ۱۰ تا ۱۲ میلیارد تومان کمک نقدی برای پشتیبانی مراسم راهپیمایی اربعین اهدا کردند که این رقم امسال ۲۰ میلیارد تومان برآورد شده است.
کد خبر: ۹۲۹۸۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵ - 26July 2016

نذورات نقدی مردم برای پشتیبانی زائران اربعین حسینی

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، سید حسن پلارک مسئول کمیته مشارکتهای مردمی و پذیرش زوار اربعین حسینی، درباره مسئولیت این ستاد در مراسم اربعین حسینی امسال اظهار کرد: بر اساس تصمیم ستاد اربعین، مسئولیت کمیته مشارکتهای مردمی، اسکان و تغذیه زائران اربعین به عهده ستاد بازسازی عتبات عالیات گذاشته شد.

وی ادامه داد: سال گذشته پشتیبانی و اسکان برای 300 هزار نفر زائر انجام دادیم که امسال این ظرفیت را در مراسم اربعین حسینی به 720 هزار نفر میرسانیم؛ در راستای این پشتیبانی و فراهم شدن تدارکات لازم، تمامی استانداریهای کشور همکاری و همراهی خواهند داشت.

رئیس کمیته مشارکتهای مردمی و پذیرش زائران اربعین حسینی به تقسیمبندی استانداریها برای خدماترسانی به زائران اربعین اشاره و تصریح کرد: برای هر استان کشور سهمیهای بهمنظور تجهیز، پشتیبانی و اسکان زائران در نظر گرفته شده و استانداریها در جمعآوری مشارکتهای مردمی و کمکها  فعال هستند که تمامی این برنامهها و شرح وظایف زیر نظر ستاد بازسازی عتبات که مسئولیت پشتیبانی زائران اربعین را برعهده دارد، انجام خواهد گرفت.

پلارک یادآور شد: مسئولیت پشتیبانی و خدماترسانی به زائران کشورمان در مدت زمان 15 روز بر عهده سازمان عتبات عالیات خواهد بود که این کار با برنامهریزی ستاد اربعین و مشارکت و همراهی استانداریها انجام خواهد گرفت؛ مردم نیز در این پشتیبانی از هیچ کمکی دریغ نخواهند کرد.

وی با بیان اینکه ستاد مرکزی اربعین حسینی بهمنظور جلوگیری از اتلاف منابع و هدررفت کمکها و نذورات تصمیم بر متمرکز کردن امور دارد، متذکر شد: موضوع پشتیبانی و خدماتدهی بر عهده ستاد نهاده شده است و خیران کشورمان که تمایل به مشارکت در پذیرایی از زائران اربعین حسینی امسال را دارند، میتوانند کمکهای نقدی خود را به حساب ویژه این مراسم به شماره 1040 نزد بانک ملی قابل پرداخت در سراسر کشور، واریز کنند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات درباره کمکها و نذورات مردمی برای مراسم راهپیمایی اربعینی حسینی گفت: سال گذشته به غیر از کمکهای غیرنقدی مشارکتهای نقدی بالغ بر 10 تا 12 میلیارد تومان  انجام گرفت که پیشبینی میشود رقم مشارکتها و نذورات نقدی امسال به 20 میلیارد تومان برسد.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها