نویسنده و پژوهشگر حوزه ادبیات اردوگاهی خبر داد:

نگارش خاطرات اولین زن اسیر ایرانی در جنگ تحمیلی

گلستان جعفریان از نگارش خاطرات فاطمه ناهیدی، اولین زن اسیر ایرانی در جنگ عراق علیه ایران خبر داد.
کد خبر: ۹۳۰۱۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۹ - 26July 2016

نگارش خاطرات اولین زن اسیر ایرانی در جنگ تحمیلی

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، وقتی اولینبار خاطرات مفصل یکی از چهار بانوی اسیر ایرانی در جنگ هشتساله عراق علیه ایران به چاپ رسید، بُعد دیگری از جنگ پیش روی مخاطبان قرار گرفت؛ بعدی که در آن جنگ بهگونهای دیگر معرفی شده است؛ جنگ بهعنوان یک پدیده شوم و خشن از زبان یک زن.

هرچند تاکنون خاطرات پراکندهای از این چهار بانوی ایرانی منتشر شده و طی سالهای گذشته به چاپ رسیده، اما هنوز حرفهای ناگفته بسیاری از آنها منتشر نشده است، «من زندهام» اولین اقدام برای نگارش حرفهای ناگفته بود.

گلستان جعفریان، نویسنده و پژوهشگر حوزه ادبیات اردوگاهی، قصد دارد که در جدیدترین کتابش به خاطرات فاطمه ناهیدی، اولین زن اسیر ایرانی در جنگ تحمیلی، بپردازد. وی در این رابطه گفت: قبلاً یکی از ناشران خاطراتی از ناهیدی منتشر کرده بود که برگرفته از راشهای فیلمی بود که با وی مصاحبه انجام شده بود. تفاوت کار من با کتاب قبلی در این است که وقت بیشتری صرف شده و زیربنای کار، 70 ساعت مصاحبه با راوی است که مفصل است و به ابعاد جدیدی میپردازد.

این نویسنده یادآور شد: در این کتاب قرار است به نگاه زن ایرانی به جنگ بپردازیم و رفتار یک زن مسلمان را در برابر این موضوع شوم به تصویر بکشیم.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار