بیانیه اداره کل حفظ آثار قم به مناسبت سالروز عملیات مرصاد؛

عملیات مرصاد تاریکی ابدی را برای "فروغ جاویدان" رقم زد

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم با صدور بیانیه‌ای به مناسبت بیست و هشتمین سالروز عملیات مرصاد اعلام کرد: این عملیات، تاریکی ابدی را برای عملیات "فروغ جاویدان" منافقین رقم زد.
کد خبر: ۹۳۰۱۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۸ - 26July 2016

عملیات مرصاد تاریکی ابدی را برای

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، در بیانیه اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان قم به مناسبت سالروز عملیات مرصاد آمده است: پنجم مرداد ماه، سالروز عملیات غرور آفرین "مرصاد" و فرصتی ذیقیمت و ارزشمند برای بازنمایی خیانتها و خباثتهای وحشیانه منافقین علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت بزرگ ایران و همچنین مرور نقش آفرینی رزمندگان اسلام بخصوص نیروهای سلحشور استان قم است.

اقدام مشترک صدام و منافقین در نفوذ و پیشروی به عمق خاک ایران آن هم در شرایطی که اراده بینالمللی به پایان جنگ مصمم شده بود، هر چند بازتاب گستردهای یافت و حساسیتهای زیادی را برانگیخت، اما در هر دو جبهه جنوب و غرب با یک شکست استراتژیک و خفتبار همراه شد. متجاوزین بعثی در جنوب به مرزهای بینالمللی عقبنشینی کردند و منافقین منفور و تجاوزگر نیز با تحمل تلفات بسیار سنگین از صحنه گریختند و به دامان کثیف دیکتاتور بغداد پناه بردند.

منافقین قصد داشتند طی عملیات موسوم به "فروغ جاویدان" و شعار "از مهران تا تهران" به خیال شوم خود موجبات نابودی انقلاب و فروپاشی نظام اسلامی را فراهم آورند، اما رزمندگان اسلام در عملیاتی متقابل با نام "مرصاد" عناصر منفور گروهک نفاق را در تنگه پاتاق (مرصاد) و در نزدیکی کرمانشاه در کمین خود گرفتار کرده و با وارد ساختن ضربات مهلک "غروب جاویدان" را برای آنها رقم زدند.

عملیات مرصاد در پنجم مردادماه سال 67 با رمز مقدس "یا صاحب الزمان(عج)" برای مقابله با حمله منافقین و بازپسگیری مناطق اشغال شده در خطوط جبهه میانی جنگ آغاز شد؛ این عملیات که با فرماندهی سپاه پاسداران و پشتیبانی هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی و مشارکت و نقشآفرینی عشایر و مردم غیور بومی منطقه انجام گرفت، طی دو مرحله با درهم کوبیدن منافقین و ضد انقلاب و متلاشی شدن یگانهای نظامی آنان و وارد کردن صدمات فراوانی از جمله صدها کشته و مصدوم، پیروزی بزرگ فرزندان خمینی کبیر(ره) را رقم زد و سرافکندگی کاخ سفید و رسوایی رسانههای حامی صدام و منافقین را آشکار ساخت و در معرض قضاوت جهانیان قرار داد.

 عملیات غرور آفرین مرصاد، هم مظهر وحدت و یکپارچگی ملی و نماد غیرت و همت غیور مردان ایران اسلامی از نیروهای مسلح و مردمی و عشایر و ...در لبیک به ندای رهبر و ولی خویش و دفاع جانانه از استقلال و تمامیت ارضی کشور و صیانت از آرمانهای انقلاب اسلامی و شهیدان گرانقدر بود و هم تصویری الهامبخش از نفرت و کینه مقدس ملت ایران علیه منافقین جنایتکار و فتنهگران و معاندین داخلی و خارجی به نمایش گذاشت و "غروب ابدی" را برای عملیات "فروغ جاویدان" منافقین رقم زد.

در این عملیات غافلگیر کننده، نیروهای جان برکف و رزمندگان سلحشور سپاه، ارتش و بسیج استان قم با استعداد 2570 نفر نیروی مردمی، بیشترین آمار اعزام را در طول هشت سال دفاع مقدس رقم زدند.

امروز که کشور عزیز ما با پشت سر گذاشتن این صحنه های تاریخی همچون شکست سنگین منافقین و کسب دیگر پیروزی های پی در پی، بر اوج قله های عزت و سرافرازی ایستاده و منشاء بیداری اسلامی در جهان گشته است، این پیروزی های بدست آمده را ارج نهاده و گوش به فرمان رهبر فرزانه و عظیم الشان انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله العالی) و با همت و تلاش بی وقفه خود، ره توشه ای گرانقدر برای اعتلای همه جانبه نظام اسلامی بر می داریم و یاد و خاطره حضرت امام(ره) و شهدای هشت سال دفاع مقدس بخصوص شهدای عملیات مرصاد را در بیست و هشتمین سالگرد این عملیات گرامی میداریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار