رئیس کل دادگستری کل استان کرمان:

با سونامی دعاوی روبرو هستیم

رئیس کل دادگستری کل استان کرمان گفت: با سونامی دعاوی روبرو هستیم و معتقدیم که برای مقابله با این پدیده باید پیشگیری در دستور کار قرار گیرد.
کد خبر: ۹۳۱۴۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳ - 27July 2016

با سونامی دعاوی روبرو هستیم

به گزارش دفاع پرس از کرمان، یدالله موحد در آیین افتتاح طرح "هر مسجد یک حقوقدان" در مسجد امام حسین(ع) شهر کرمان گفت: طرح هر مسجد یک حقوقدان به منظور تعامل با مردم و افزایش آگاهیهای حقوقی آنها به صورت برنامهریزی شده و منسجم طرحریزی و اجرایی شده است.

رئیس کل دادگستری کرمان عنوان کرد: در شورای بسیج حقوقدانان طرح هر مسجد یک حقوقدان مطرح و قرار شد با همکاری بسیج این طرح اجرایی شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر با سونامی دعاوی روبرو و برای مقابله با این پدیده معتقد به تقدم پیشگیری بر درمان هستیم.

رئیس کل دادگستری کرمان با بیان اینکه تفکر و فرهنگ بسیجی گره گشای مشکلات کشور بوده است، گفت: معتقدیم درمان بسیاری از آسیبهای اجتماعی با تفکر و فرهنگ بسیجی امکانپذیر است.

وی ادامه داد: بسیج که در دوران دفاع مقدس نقش بسیار مهمی را بر عهده داشته، وقتی سلامت جامعه به خطر میافتد نیز میتواند در دفاع از سلامت جامعه به عرصه خدمت وارد شود.

رئیس کل دادگستری کرمان مساجد را پایگاه حضور روحانیون، نخبگان، مدیران و مردم توصیف کرد و گفت: امروز آسیبهایی از جمله طلاق، فقر، آسیبهای اجتماعی و مواردی از این دست، معضلات جامعه هستند و این طرح ضمن کمک به ارتقای آگاهیهای حقوقی مردم، در کاهش آسیبهای اجتماعی نیز تاثیر به سزایی خواهد داشت.

موحد اظهار کرد: در این طرح قرار است یک حقوقدان بسیجی در یک مسجد حضور یافته و در راستای آگاهی بخشی به مردم در مسائل قضایی و حقوقی اقدام و با کمک مردم از آسیبهای اجتماعی پیشگیری کند.

وی گفت: دادگستری کل استان کرمان درصدد است با استفاده از ظرفیت گسترده مساجد این طرح را به بهترین نحو اجرایی کند.

موحد با بیان اینکه در بدنه جامعه با واقعیتهایی مواجه هستیم، ادامه داد: به طور متوسط هر ماه حدود 40 هزار پرونده در سراسر استان کرمان وارد مراجع قضایی میشود که عدد بزرگی است و در شان این نظام و ملت نیست.

رئیس کل دادگستری استان کرمان، برخی جرایم را ناشی از بیاطلاعی از موازین قانونی دانست و تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا دعاوی رخ ندهد نه اینکه منتظر بمانیم دعاوی و جرایم نرخ تصاعدی داشته باشد و بعد به دنبال برخورد و کیفر باشیم.

وی با اشاره به اینکه ورود به دستگاه قضایی و طرح دعوا نیاز به استطاعت حقوقی دارد، گفت: دادگستری و قوه قضاییه با ایجاد معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرایم و نیز معاونت فرهنگی درصدد ارتقای آگاهیهای حقوقی و قضایی جامعه است.

در ادامه فرمانده ناحیه مقاومت بسیج حضرت رسول(ص) شهرستان کرمان نیز در این مراسم گفت: افتخار همه ایرانیان این است که فردی از سلاله پاک پیامبر(ص) بر ما رهبری میکند و این لیاقت ما ایرانیان است و همه دنیا از هوش و ذکاوت ایشان در حیرت است.

سرهنگ علی اسدی اظهار کرد: طرح هر مسجد یک حقوقدان در شورای حقوقدانان مطرح شد تا کارشناسان حقوقی در مساجد حضور یافته و پاسخگوی مسائل و سوالات حقوقی افراد باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار