در ایام شهادت امام صادق‌(ع):

بار دیگر همدان عطر و بوی عاشورایی به خود می‌گیرد

همزمان با ایام شهادت امام جعفر صادق(ع) دیار دارالمومنین و دارالمجاهدین همدان با حضور 7 شهید والامقام عطر و بوی عاشورایی به خود می‌گیرد.
کد خبر: ۹۳۲۱۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱ - 27July 2016

بار دیگر همدان عطر و بوی عاشورایی به خود می‌گیرد

به گزارش دفاع پرس از همدان، بهرام دوستپرست با اشاره به میزبانی همدان از هفت شهید والامقام سالهای دفاع مقدس در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) اظهار کرد: خبر بازگشت و شناسایی دو شهید مفقودالجسد استان همدان نیز به خانواده آنها داده شده است.

نماینده کمیته جست و جوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در همدان با بیان اینکه پیکر مطهر شهید "محمد ضرابی" پس از32  سال به وطن باز میگردد، گفت: شهید ضرابی از رزمندگان تیپ نبی اکرم(ص) بود که با شرکت در عملیات عاشورا در منطقه عملیاتی میمک در سال 63 به خیل شهدا پیوست.

دوستپرست با بیان اینکه پدر و مادر گرانقدر این شهید عزیز از دنیا رفتهاند، ادامه داد: پیکر مطهر این شهید والامقام برای تشییع و خاکسپاری به خانوادهاش در شهر بهار تحویل داده میشود.

وی هم چنین تصریح کرد: شهید ضرابی از جمله 455 شهید مفقودالجسد استان بود که طی ماههای گذشته پیکر پاک وی در منطقه عملیاتی میمک توسط جستجوگران نور از جمله سردار شهید علیرضا شمسیپور تفحص شد و با انجام آزمایشاتDNA  هویت شهید شناسایی شده است.

دوستپرست با بیان اینکه پیکر تعدادی از شهدای این عملیات در منطقه میمک باقی مانده است، افزود: در همان زمان سردار شهید همدانی به خانواده شهدا قول داد که پیکر فرزندانشان را باز میگرداند به همین خاطر از آن زمان تاکنون تلاش ما به بازگرداندن پیکر شهدای زمان جنگ و سالهای بعد از جنگ معطوف شده است.

وی با بیان اینکه با تشکیل کمیته جستجوی مفقودین تلاش برای تفحص پیکرهای مطهر شهدا در این منطقه تداوم دارد، گفت: پیکر شهید ضرابی عصر امروز به همراه 6 شهید دیگر وارد همدان میشود که مراسم وداع نیز امشب در باغ موزه دفاع مقدس همدان برگزار شده و پس از آن پیکر مطهر برای تشییع و خاکسپاری روانه شهر بهار میشود.

نماینده کمیته جستجوی مفقودین در همدان با اشاره به شناسایی یکی دیگر از شهدای کربلای 4 همدان، گفت: پیکر شهید "مهدی نیرپناه" سال گذشته به همراه 175 شهید غواص دستبسته دیگر تفحص شد که بعد از انجام آزمایشاتDNA هویتوی شناسایی شد.

وی با بیان اینکه شهید نیرپناه از رزمندگان گردان155 لشکر 32 انصارالحسین(ع) است، بیان کرد: این شهید والامقام به عنوان سکاندار قایق، همراه با دیگر رزمندگان همدانی در دی ماه 65 در منطقه ابوخصیب و در عملیات کربلای 4 به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار