فردا؛

مراسم یادبود شهیدان جنگروی برگزار می‌شود

یادواره شهیدان جعفر و علی جنگروی پنج‌شنبه هفتم مرداد ماه از ساعت 17 الی 19 در بهشت زهرا(س) برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۹۳۲۲۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳ - 27July 2016

مراسم یادبود شهیدان جنگروی برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، یادواره شهیدان جنگروی فردا پنجشنبه با سخنرانی حاج سعید قاسمی و حاج حسین اللهکرم و با نوای کربلایی امیر عباسی از ساعت 17 الی 19 در بهشت زهرا(س)، گلزار شهدا، مقابل سالن ندبه برگزار میشود.

شهید جعفر جنگروی که تیرماه 1361 در عملیات «رمضان» شرکت کرده بود، در این عملیات به شدت از ناحیه سر و صورت مجروح میشود. او را میان شهدا با هواپیما به پشت جبهه منتقل میکنند، که در هواپیما به هوش میآید. او یک چشم و یک گوشش را از دست میدهد و سمت راست صورتش نیز فلج میشود و 15 بار مورد عمل جراحی قرار میگیرد. بعد از آن هم در عملیات «والفجر مقدماتی» شرکت میکند.

در تشکیل قرارگاه «رمضان»، سهم بسزایی ایفا میکند و در راهاندازی و طراحی جنگهای نامنظم و چریکی در داخل عراق نیز لیاقت و توانمندی بالایی از خود نشان میدهد. او بهعنوان «قائم مقام قرارگاه رمضان» در شمال غرب کردستان خدمات شایستهای را ارائه میکند.

او در تشکیل تیپ «بدر» نقش اساسی ایفا کرد. قائممقام لشکر 10 سید الشهدا سرانجام در عملیات والفجر 8 بهمن 1364 بعد از آزادسازی شهر استراتژیک فاو به شهادت رسید. یک دختر و یک پسر از شهید جعفر جنگروی به یادگار مانده است.

شهید علی گنجروی متولد 1341 بوده و در یک مرداد 1361 در عملیات رمضان با رمز "یا صاحب الزمان (عج)" شرکت کرد و به درجه رفیع شهادت نائل آمد. سنگ یادبود این شهید بزرگوار در قطعه 26 است.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار