مهاجرت و تروریسم موضوع دیدار نخست وزیران ایتالیا و انگلیس

'متئو رنتزی' و 'ترزا می' نخست وزیران ایتالیا و انگلیس در نشستی دوجانبه در رم، ضمن تاکید بر تقویت همکاری ها، درباره موضوعاتی همچون برگزیت، مهاجرت و تروریسم گفت وگو کردند.
کد خبر: ۹۳۳۱۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۹ - 27July 2016

مهاجرت و تروریسم موضوع دیدار نخست وزیران ایتالیا و انگلیس

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، نخست وزیر ایتالیا پس از دیدار دوجانبه با همتای انگلیسی خود در شهر رم در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با اشاره به برگزیت گفت: این تصمیمی است که باعث تاسف ما شد، اما این تصمیم ملت انگلیس است و ما به آن احترام می گذاریم.

رنتزی همچنین بر لزوم تقویت همکاری ها جهت روشن کردن گام های انگلیس پس از تصمیم ملت آن مبنی بر خروج از اتحادیه اروپا تاکید کرد و گفت: باید از این فرصت برای بهبود اروپا و آرمان های اروپایی استفاده کرد.

امیدواریم تصمیمی که باعث تاسف ما شده است ، بتواند برای انگلیس و نهادهای اروپایی خوب بوده باشد. مسیر خروج لندن از اتحادیه اروپا مملو از تردید است اما رم و لندن در کنار هم کار می کنند تا نتیجه مطلوب بدست آید.

رنتزی افزود: ما در خصوص همکاری در خصوص مساله مهاجرت ها به توافق رسیدیم. این به نفع همه است تا یک جدول زمانی دقیق داشته باشیم تا راه را ساده کند و اطمینان بدهد. نتیجه همه پرسی درانگلیس یک مساله بزرگ را در مقابل اتحادیه اروپا می گذارد، و آن تصور آینده اروپا است. باید از این فرصت برای تلاش جهت بهبود آرمان های اروپایی استفاده کنیم.

وی گفت: اینکه انگلیس دیگر عضو اتحادیه اروپا نیست، از لزوم حفظ روابط میان ایتالیا و انگلیس کم نمی کند. روابط فرهنگی ، نهادی و ارزشی که ایتالیا را به انگلیس وصل می کند از قرن ها است که ادامه دارد و ادامه خواهد داشت.

رنتزی با اشاره به تروریسم گفت: تروریسم می خواهد زندگی ما را نابود سازد و زمانی که نمی تواند،سعی بر ایجاد وحشت در دل ما می کند اما ما باید این پیام را رد کنیم.

نخست وزیر انگلیس نیز خاطرنشان کرد: با برگزیت حقوق شهروندان ایتالیایی و سایر شهروندان اروپایی ساکن انگلیس تغییر نخواهد کرد. ما می خواهیم برگزیت را به یک موفقیت تبدیل کنیم و برای همین، همکاری با کشورهای عضو اروپا مانند ایتالیا برای ما اساسی است. ما اتحادیه اروپا را رها کردیم اما جزوی از اروپا هستیم. حقوق مهاجران ایتالیایی مقیم انگلیس پابرجا می ماند اما اگر حقوق شهروندان انگلیسی (مقیم اروپا ) تضمین نشود، نمی توانم آنرا تضمین کنم. ایتالیا هشتمین بازار مبادلات است و ما می خواهیم مبادلات تجاری را با ایتالیا به پیش ببریم.

وی افزود: ما نیاز به زمان برای آماده شدن جهت خروج از اتحادیه اروپا داریم. ما در حال خروج از اروپا هستیم اما قصد داریم روابط خود را با دوستان اروپایی تقویت کنیم.

وی با اشاره به مساله مهاجرت ها گفت : کشورهای ما باید شجاعت نشان داده و بیش از این در لیبی برای متوقف کردن جریان مهاجرت ها و قاچاق انسان کار کنند.

نخست وزیر انگلیس گفت: نیاز به تقویت یک اقدام مشترک در اروپا و در عرصه بین المللی است .ما باید اطلاعات را با سرعت بیشتری جهت دفاع از شهروندانمان به اشتراک بگذاریم و در عراق و سوریه نیز باید همین گونه باشد. کمک به لیبی برای نجات از شر داعش و از هم پاشی این شبکه جنایتکاران اساسی است.

منبع: ایرنا

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار